خبرگزاری کار ایران

بازیگر نمایش «اعتراف‌ها و دروغ‌ها»:

قضاوتِ معتادی که عاشق شده، سخت است/ مخاطب نمی‌داند قهرمان را ببخشید یا نبخشد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۶۵۴

بازیگر نقش خاور در نمایش «اعتراف‌ها و دروغ‌ها» می‌گوید: آن چیزی که نقشم را از دیگر معتادان متمایز می‌کند، این است که اعتیاد انتخاب وی نبوده است. مهناز خاوری عاشق بوده و به خاطر عشق به این مسیر می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «اعتراف‌ها و دروغ‌ها» با طراحی و کارگردانی پیمان محسنی یکی از نمایش‌های روی صحنه در تهران است. 

قصه کلی این اثر که در عمارت نوفل لوشاتو در حال اجراست، درباره سرنوشت چهار نفر است که به صورت جداگانه از مشکلات اتفاق افتاده در زندگی‌شان می‌گویند. نویسندگی این اثر را مهدی میرباقری به عهده داشته و دنیا مستعلمی، سحر آقایی و سپهر زمانی در آن ایفای نقش می‌کنند. از دیگرعوامل این اثر می‌توان به نگین صدق‌زاده (طراح لباس)، فرشاد نصیری (طراح نور) و سعید خرمیان (موسیقی) اشاره کرد. 

سحر آقاسی بازیگر نمایش «اعتراف‌ها و دروغ‌ها» درباره نقش خود در این اثر گفت: روز اولی که نمایشنامه «اعتراف‌ها و دروغ‌ها» را خواندم از متن ترسیدم، زیرا فکر می‌کردم مخاطب نمی‌خواهد با این همه تلخی مواجه شود، اما این تلخی به جامعه ما نزدیک بود. 

او افزود: من نقش‌هایی که به زندگی نزدیک‌تر است را بیشتر می‌پذیرم. معتقدم زندگی دروغ نیست و دروغ برای ادامه بقا به زندگی اضافه می‌شود. 

بازیگر نقش خاور در نمایش «اعتراف‌ها و دروغ‌ها»، در ادامه توضیحاتش گفت: در ابتدا که پیمان محسنی کارگردان نمایش درباره آن صحبت کرد، مقرر شد مونولوگ‌ها در زمان اجرا تقسیم شود. در ادامه هم نوع اجرا مستند شد تا ارتباط با مخاطب بیشتر شود. 

وی توضیح داد: برگ برنده کار، اجرای مستندگونه اثر بود که مخاطب را تا پایان درگیر می‌کرد. مخاطب تمرکز زیادی روی چشم شخصیت‌ها داشت و به دروغ یا حقیقت پی می‌برد. 

آقاسی درباره کاراکتر خاور گفت: بازی این زنِ کارتن خوابِ معتاد دشوار بود. ایفای این نقش برای آنکه به تیپ نرسد، شخصیت باشد و کلیشه‌ای نشود ریسک است و من این ریسک را پذیرفتم و در بازخوردهای کار، مخاطبان جدای از قضاوت‌ها، او را دوست دارند. 

این بازیگر تاکید کرد: آن چیزی که خاور را از دیگر معتادان متمایز می‌کند، این است که اعتیاد انتخاب وی نبوده است. مهناز خاوری عاشق بوده و به خاطر عشق به این مسیر می‌رود. 

آقاسی گفت: خاور را خیلی تلخ نگرفتم. او یک معتاد شیرین است و ما عاشق بودن خاور را به جای اعتیاد برجسته کردیم. 

وی درباره بازخورد مخاطبان نسبت به نمایش «اعتراف‌ها و دروغ‌ها» گفت:  مخاطبانی داشتیم که بعد از اجرا با اشک سالن را ترک کرده، بازیگران را در آغوش کشیده و درباره بخشیدن و نبخشیدن خود با ما حرف زدند. 

او اضافه کرد: اولین‌بار است که مخاطب می‌ماند، گیج است و نمی‌داند باید چه کند. مخاطب قرار است درباره شخصیت‌های «اعتراف‌ها و دروغ‌ها» رای دهد و مشخص کند چه کسی را ببخشد یا نبخشد. حال و هوای ما هم بعد از اجرا خاص است. 

آقاسی در پایان گفت: قضاوت شدن سخت است و بعد از اجرا، همیشه می‌پرسم چند نفر مرا بخشیدند و به همه کسانی که خاور را نبخشیدند حق می‌دهم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز