خبرگزاری کار ایران

محسن افتاده فردا تشییع می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۱۰۰

محسن افتاده، نوازنده و مدرس پیشکسوت ساز فاگوت که ۲۹ آذرماه درگذشت، فردا در بهشت زهرا تشییع می شود

به گزارش ایلنا به نقل از خانه موسیقی ایران، مراسم تشییع  زنده‌یاد محسن افتاده نوازنده فاگوت روز جمعه اول دی‌ماه از ساعت ۱۰ صبح در قطعه هنرمندان بهشت زهرا برگزار می شود.

محسن افتاده از ۱۲ سالگی در هنرستان عالی موسیقی که آن سال‌ها در محل کنونی تالار وحدت قرار داشت ثبت‌نام کرد و نواختن ساز فاگوت را بنابر تشخیص هنرآموزان وقت هنرستان آغاز کرد. او از اواخر سال ۱۳۴۰ بنابر دعوت حشمت سنجری، به نوازنده اول فاگوت و همکار ثابت ارکستر سمفونیک تهران بدل شد.

پس از افتتاح تالار وحدت، از افتاده برای نوازندگی فاگوت دعوت شد. این همکاری به مدت چهار سال، تا زمان تشکیل ارکستر مستقل اُپرا ادامه داشت. زنده یاد افتاده سال ۱۳۵۰ موفق به دریافت مدرک لیسانس از هنرستان عالی موسیقی شد. این هنرمند تا سال ۱۳۵۶ که به استخدام رادیو و تلویزیون درآمد، در هنرستان عالی موسیقی، کارگاه موسیقی رادیو و تلویزیون و هنرستان باغچه‌بان به تدریس اشتغال داشت. او در همین سال با عنوان سرپرست کارگاه موسیقی مازندران در ساری مستقر شد.

زنده‌یاد محسن افتاده، نوازندگی فاگوت بیش از ۶۰۰ موسیقی فیلم و سریال ایرانی را برعهده داشته‌ است. در کارنامه هنری او سرپرستی ارکستر مجلسی رودکی و همکاری با آهنگسازان و هنرمندانی مانند حشمت سنجری به چشم می‌خورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز