خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

شبکه سازی و لغو روادید؛ راهکارِ توسعه گردشگری بین کشورهای عضو سازمان شانگهای است

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۹۵۸

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی از شبکه سازی و لغو روادید به عنوان راهکارهایی برای توسعه گردشگری بین کشورهای عضو سازمان شانگهای یاد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چندی پیش هیات گردشگری ایران متشکل از بخش دولتی و خصوصی در اولین اجلاس گردشگری سازمان شانگهای که در استان سین کیانگ و شهر ارومچی برگزار شد، شرکت و با دبیرکل سازمان شانگهای دیدار کرد.

این نشست به منظور تقویت تعاملات گردشگری کشورهای عضو سازمان شانگهای برگزار شد چراکه سال ۲۰۲۳ از طرف سازمان شانگهای به عنوان سال گردشگری نامگذاری شده است.

مسلم شجاعی (مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی) با اشاره به این سفر، گفت: معرفی پایتخت گردشگری در میان شهرهای عضو سازمان شانگهای را پیشنهاد دادیم. همچنین بر آن شدیم تا به موضوعات آموزشی و اشتراک گذاری تجربیات حوزه گردشگری بین کشورهای عضو بپردازیم.

او بزرگ‌ترین دستاورد این نشست را شبکه‌سازی بین کشورهای عضو سازمان شانگهای برشمرد و گفت: کشورها با تمام توان خود در بخش خصوصی و دولتی گردشگری در اجلاس گردشگری سازمان شانگهای حاضر شده بودند که منجر به برگزاری نشست‌های B2B شد. این جلسات شناخت بیشتر و پیشنهاد بسته‌های سفر را به همراه داشت. همچنین فعالان بخش‌های مختلف گردشگری کشورهای عضو شانگهای موفق شدند همکاران و همتایان خود را در کشورهای دیگر ملاقات کنند.

مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی همچنین از برقراری تعامل با آژانس‌های فعال در گردشگری خروجی استان سین کیانگ و شهر ارومچی خبر داد و گفت: از ایران تا پکن و شانگهای ۹ ساعت پرواز است این درحالی است که مدت زمان پرواز تهران_ارومچی حدود ۴ ساعت و نیم است. مهمتر آنکه فرهنگ مردم آن منطقه به مردم ایران نزدیکتر است.

شجاعی همچنین ادامه داد: اینکه توقع داشته باشیم بعد از برگزاری این نشست‌ها به سرعت شاهد افزایش تعداد گردشگران ورودی از این منطقه باشیم، اشتباه است چراکه این مهم زمانبر خواهد بود. اما موفق شدیم تا اشتراک تجربیات بین آژانسداران داشته باشیم.

شجاعی افزود: با توجه به جمعیت ۳ میلیاردی و خروج بیش از ۲۵۰ میلیون گردشگر (قبل شیوع کرونا)، پتانسیل گردشگری کشورهای عضو شانگهای قابل تامل است اما باید توجه داشت که تنها ۵۰ میلیون نفر از این گردشگران در کشورهای عضو شانگهای جابه جا شده‌اند. باید به بررسی این نکات پرداخت و در نهایت راهکاری برای جذب گردشگران اندیشید.

او اذعان داشت: بهبود دسترسی بین کشورهای عضو، تسهیل یا لغو روادید بین کشورهای عضو شانگهای می‌تواند ازجمله راهکارهای جذب گردشگران باشد.

چندی پیش سیدعزت الله ضرغامی (وزیر میراث فرهنگی) از تصویب لغو روادید ۳۳ کشور در هیأت دولت خبر داد. چنان‌که بر این اساس ورود گردشگران از کشورهای ۱- جمهوری هند، ۲- فدراسیون روسیه(به صورت گروهی)، ۳- امارات متحده عربی، ۴- پادشاهی بحرین، ۵- پادشاهی عربستان، ۶- پادشاهی قطر، ۷- پادشاهی کویت، ۸- جمهوری لبنان، ۹- جمهوری ازبکستان, ۱۰- جمهوری قرقیزستان، ۱۱- جمهوری تاجیکستان، ۱۲- جمهوری تونس، ۱۳- جمهوری اسلامی موریتانی، ۱۴- جمهوری متحده تانزانیا، ۱۵- جمهوری زیمباوه، ۱۶- جمهوری موریس، ۱۷- جمهوری سیشل- ۱۸- جمهوری اندونزی، ۱۹- برونئی دارالسلام، ۲۰- پادشاهی ژاپن، ۲۱- جمهوری سنگاپور، ۲۲- پادشاهی کامبوج، ۲۳- پادشاهی مالزی، ۲۴- جمهوری سوسیالیستی ویتنام، ۲۵- جمهوری فدرال برزیل، ۲۶- جمهوری پرو، ۲۷- جمهوری کوبا، ۲۸- ایالات متحده مکزیک، ۲۹- جمهوری بولیواری ونزوئلا، ۳۰- فدراسیون بوسنی و هرزگوئین، ۳۱- جمهوری صربستان، ۳۲- جمهوری کرواسی و ۳۳- جمهوری بلاروس بدون دریافت ویزا امکان پذیر خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز