خبرگزاری کار ایران

سعید مقیسه مطرح کرد؛

ساترا اولین جشنواره «رصتا» را برگزار می‌کند/ افزایش تعداد سکوهای حاضر در نمایشگاه

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۶۴۵

نشست خبری دومین نمایشگاه ملی رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران «رصتا» صبح امروز در ساختمان ساترا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید مقیسه (رییس ساترا) در نشست خود با خبرنگاران اظهار کرد: امسال دومین دوره نمایشگاه رصتا را برگزار خواهیم کرد، رصتا مخفف رسانه‌های صوت و تصویر ایران است که نمایشگاه دوره نخستش سال ۱۴۰۱ برگزار شد و امسال از دهم تا سیزدهم دی ماه دومین دوره آن در مصلای تهران برگزار خواهد شد. افتتاحیه این رویداد ساعت ده صبح در محل مصلای تهران و اختتامیه هم ساعت ۱۵ روز سیزده دی برگزار خواهد شد.

مقیسه خاطرنشان کرد: اهداف این دوره تقریبا همان اهدافی است که سال گذشته وجود داشت؛ ایجاد همگرایی و هم‌افزایی بین فعالین، ذی‌نفعان و فعالان این عرصه، حمایت‌های مادی و معنوی از رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر، ایجاد فرصت برای رسانه‌های مربوطه، برقراری امکان ارتباط مستقیم بین رسانه‌ها و مسئولان مربوطه برای دریافت پیشنهادها و انتقادات، جلب دریافت حمایت‌های دولتی و رسانه ملی، ارتباط با متخصصان حوزه رسانه، شناسایی ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل همه کسانی که در زنجیره ارزش‌آفرینی فعالیت می‌کنند، انتقال تجربه بین سکوها، اطلاع‌رسانی از آخرین دستاورهای حوزه رسانه، جریان‌سازی و بسترسازی برای تولید و توزیع محتوای سالم، ایجاد فضای رقابتی سالم، آشنایی افکار عمومی به عنوان کاربر، بازاریابی و بازارسازی در عرصه تولیدات اهم اهدافی هستند که برای برگزاری این نمایشگاه دنبال می‌کنیم.

وی افزود: از بین ۴۲۳ سکوی دارای مجوز از ساترا تعدادی حائز شرایط شرکت در نمایشگاه نیستند چون باید فعالیتشان در حدی مطلوب باشد و تا الان ۱۳۵ سکو ثبت‌نام کرده‌اند که قاعدتاً تعدادشان بیشتر خواهد شد. حدود ۸۰ شرکتی که به صنایع مرتبط صوت و تصویر فراگیر ربط دارند، واحدهای صداوسیما، برخی معاونت‌ها، مراکز صداوسیما در استان‌ها و واحدهای مختلف ساترا و برخی دستگاه‌های مرتبط در این نمایشگاه خواهند بود و ما سعی کردیم نمایشگاهی با اهداف مشخص و متمرکز باشد. در کنار بازدید از این غرفه‌ها رویدادهایی هم برقرار می‌شود که برخی در روز افتتاحیه عرض خواهد شد.

مقیسه در ادامه گفت: نشست‌های تخصصی خواهیم داشت، برای همکاران ساترا، مباحث مربوط به افق تحول، تغییرات، اهداف بلند مدت و... تبیین می‌شود. قسمتی مربوط به فعالین صنعت است و یک سری کارگاه آموزشی با مخاطبان و بازدیدکنندگان داریم که تولید هوشمند، شناسایی بهترین محتوا و... برای مخاطبین آموزش داده می‌شود. تالار هوش مصنوعی داریم، تعدادی از کارشناسان توانایی‌های هوش مصنوعی را ارائه خواهند داد. در کنار این برنامه‌ها، برنامه مجمع رصتا را داریم و مجمع رصتا شامل همه سکوهای دارای مجوز از ساترا هستند. ما در ساترا تعدادی شورای تصمیم‌گیری داریم و معادل هر شورای تصمیم‌گیری در ساترا یک‌ کمیسیون اختصاصی هم در رصتا برگزار می‌شود و شوراهای تصمیم‌گیری ما یک نفر نماینده صنف خواهند داشت که شورای راهبری مجمع رصتا این افراد را معرفی می‌کند. در این دوره نمایشگاه مرکز خدمات رسانه افتتاح می‌شود.

وی افزود: یک سری تفاهم‌نامه بین ساترا و نهادها و دستگاه‌های مختلف خواهد بود و برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی نمایش داده خواهد شد. در محل نمایشگاه هم استودیوی رادیویی و هم استودیویی تلویزیونی خواهیم داشت. علاوه بر برنامه مستمری که ساترا با نام «صمیمانه» دارد، استودیویی در نمایشگاه هست که همه غرفه‌داران و حاضران سکوهای خود را معرفی خواهند کرد.

مقیسه درباره برگزاری جشنواره «رصتا» گفت: در این دوره جشنواره‌ای همزمان با نمایشگاه داریم و امسال در یک شاخص محتوایی، یک شاخص فنی و یک شاخص جانبی برگزار خواهد شد و جایزه برگزیده محتوایی داریم و آثاری که برای گرفتن مجوز تولید و انتشار بررسی شده‌اند در این بخش مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و بهترین اثر در بین این آثار انتخاب خواهد شد. جایزه دوم به رسانه‌ای تعلق می‌گیرد که خدمات فنی بهتری ارائه می‌دهد، تنوع خدمت، بالاترین امنیت و تعامل با مخاطب از جمله اولویت‌های این بخش است و سومین جایزه بهترین سکوی کنترل والدین و رده بندی سنی قرار می‌گیرد. آخرین جایزه هم بهترین غرفه نمایشگاه است که جایزه‌اش به غرفه‌ای تعلق می‌گیرد که جامع‌ترین ارایه و تعامل با مخاطب را داشته باشد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره حضور سکوهای مختلف در دومین نمایشگاه «رصتا» گفت: تعامل خوبی صورت گرفته و امسال تعداد بیشتری از سکوها حضور خواهند داشت. نماوا، فیلم‌نت، تماشاخانه و روبیکا در این رویداد هستند، اما فیلیمو هنوز ثبت‌نام نکرده است.

مقیسه در پایان درباره برگزاری بین‌المللی نمایش «رصتا» گفت: حضور مهمان خارجی شرایط خاص خود را دارد و ما باید ببینیم که حضور افراد خارجی چه آورده‌ای برای ما دارد و در آن صورت است که این بخش را برای نمایشگاه در نظر می‌گیریم. در حال حاضر توضیحاتی درباره فعالیت پلتفرم‌های خارجی برای آشنایی مخاطبان ارائه می‌شود اما بخش بین‌الملل در این دوره وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز