خبرگزاری کار ایران

فراخوان جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری منتشر شد/ این صحنه خانه ماست

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۳۹۹

فراخوان جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «این صحنه خانه ماست» در دسترس علاقمندان قرار گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فراخوان نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار «این صحنه خانه ماست» منتشر شد. 

عمومی‌سازی و مردمی‌سازی نمایش در جامعه و فضاسازی و ارتقای ظرفیت نمایش به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی از اهداف این جشنواره است. 

نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان کانون در بخش‌های نمایش (صحنه، عروسکی، زنده،عروسکی)، نمایش خلاق (نمایش کتابخانه‌ای، بازی نمایش) و نمایشنامه‌نویسی برگزار می‌شود. 

عکاسی نمایش، کارگاه‌های آموزشی و کارناوال عروسک‌های غول‌پیکر استان‌ها از بخش‌های جنبی جشنواره است. 

موضوع جشنواره شامل توجه به نامداران، امیدآفرینی، آیین‌های بومی، سنتی، مذهبی، طنز، محیط زیست و آزاد می‌شود و گروه سنی نوجوانان و جوانان ۱۲ تا ۲۲ سال و بزرگسالان امکان شرکت در این رویداد هنری را دارند. 

توجه به مفهوم خانواده و اهمیت آن، توجه به نامداران دینی، ملی و اسطوره‌ای با پررنگ کردن شخصیت‌های آنان در نمایش‌ها، توجه به ایجاد امیدآفرینی در تولید نمایش، توجه به داستان‌هایی با موضوع‌های محیط زیست، طنز، سبک زندگی و مهارت‌های اجتماعی، توجه به نمایش‌های آیینی و سنتی، توجه به استفاده از کتاب‌های چاپ شده در کانون، توجه به خلق زاویه دید جدید در تولید آثار نمایشی و توجه به فرهنگ و بوم مناطق مختلف ایران رویکردهای ارزش‌گذاری نمایش‌ها در این جشنواره است. 

نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان با شعار «این صحنه خانه ماست» از سوی معاونت فرهنگی کانون از ۱ بهمن تا ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ در سطح استانی و شهریور ۱۴۰۳ در سطح کشور برگزار می‌شود. 

علاقمندان برای ثبت‌نام و ارسال آثار به نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌توانند به سامانه جشنواره‌ها و رویدادها www. kanoonfest. ir مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز