خبرگزاری کار ایران

کتاب «مربیگری مغز» با ویرایش جدید منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۵۰۹۸

انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی تهران، چاپ پنجم کتاب مربیگری مغز کاربردهای عملی علوم اعصاب در مربیگری را با ویرایش جدید چاپ و منتشر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی تهران، این کتاب را «جوزف اوکانر» و «اندریا لاگس» به رشته تحریر درآورده و «احسان چیت‌ساز»، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و «محمدامیر لطفی» آن‌را ترجمه کرده‌اند.

این کتاب با نگاهی عملی و آموزنده به عمیق‌ترین و پیچیده‌ترین عملکردهای ما ورود می‌کند. جوزف و آندریا موضوعی کاملاً پیچیده را در نظر گرفته‌اند و با سبک نوشتاری جذاب، مباحث شگفت‌انگیز و پیچیده، علوم اعصاب و روانشناسی را برای هرکسی ساده و در دسترس کرده‌اند و باعث شده‌اند که این مفاهیم، نه‌تنها برای همه مربیان، معلمان، مربیان کسب‌وکار، مربیان ورزشی و اساتید دانشگاه‌ها قابل درک باشد، بلکه مهم‌تر از آن، با استفاده هنرمندانه از مثال‌ها، استعاره‌ها و داستان‌ها، موضوع را برای همه افراد جذاب و قابل‌فهم کرده‌اند.

درحالی‌که بیشتر مربیان بر روی کار با ذهن مراجعان خود تمرکز می‌کنند، این کتاب کاوش عمیقی را در زمینۀ مغز و اعصاب انجام داده و به مربیان نشان می‌دهد که مغز چگونه کار می‌کند، چگونه مربیگری می‌تواند مغز را تغییر دهد و این تغییرات چقدر ارزشمند هستند.

به‌عبارتی این کتاب به روشی کاربردی نشان می‌دهد که چگونه باید جدیدترین بینش‌های علوم اعصاب را در زمینه‌های توسعه «فردی – مربیگری» و درمان شناختی به‌کار گرفت. هم‌چنین با مرور بر روش کارکرد مغز توضیح می‌دهد که چگونه مغز ما به‌علت اعمال و افکارمان تغییر می‌کند. سپس چگونگی تغییر عادت‌ها را از طریق انعطاف‌پذیری عصبی شرح می‌دهد.

درک کردن هدف‌ها و مدل‌های ذهنی از دیدگاه علوم اعصاب به ما کمک می‌کند تا با مدل‌های ذهنی کار کرده و آن‌ها را تغییر دهیم و از طرفی آشکار شدن احساسات و بنیان‌های عاطفی ارزش‌ها می‌تواند ما را در راستای بهتر زیستن یاری کند.

مهم‌تر از همه علوم اعصاب نحوه یادگیری و قدرت انتظارات را روشن می‌کند. این کتاب هم‌چنین نکات کلیدی لازم را برای عملکرد بالا و رهبری در علوم اعصاب می‌کاود و ابزارهای جدیدی را در اختیار قرار می‌دهد تا بتوانید آینده بهتری را برای خود و دیگران خلق کرد. این کتاب خواننده را متوجه عمق و پیچیدگی تفکرات و احساساتش می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز