خبرگزاری کار ایران

«یک و نیم اسب بخار» در جشنواره‌های فیلم لیستاپاد و سن خوزه

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۱۷۳

فیلم سینمایی «یک و نیم اسب بخار» به کارگردانی رسول کاهانی به جشنواره‌های بین‌المللی فیلم لیستاپاد و سن خوزه راه یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلم سینمایی «یک و نیم اسب بخار» به کارگردانی رسول کاهانی و تهیه‌کنندگی محمود یاوری در ادامه حضور جهانی خود به بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم لیستاپاد بلاروس و نهمین دوره جشنواره فیلم سن خوزه کاستاریکا راه یافت.

جشنواره فیلم لیستاپاد بلاروس Listapad در سال ۱۹۹۴ تأسیس شده و یکی از رویدادهای سینمایی بزرگ و باشکوه در جهان است. اولویت انتخاب در این جشنواره، فیلم‌هایی است که در جشنواره‌های بین‌المللی فیلم مورد توجه قرار گرفته‌اند و از سوی فیلم‌سازان و مخاطبان امتیاز بالایی دریافت کرده‌اند. فیلم‌های منتخب در بخش‌های مسابقه اصلی فیلم‌های داستانی، غیرداستانی، انیمیشن، کودکان و نوجوانان به رقابت خواهند پرداخت.

بیست و نهمین دوره جشنواره فیلم لیستاپاد از ۱۷ تا ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳ (۲۶ آبان تا ۳ آذر ۱۴۰۲) در مینسک بلاروس برگزار خواهد شد.

جشنواره فیلم سن خوزه کاستاریکاSJIFA با هدف ارتقای استعدادهای جدید در سینمای کاستاریکا و همچنین افزایش عرضه فیلم و کمک به ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و گردشگری در این کشور، تأسیس شده و هرساله در ماه نوامبر محل ملاقات فیلمسازان، مردم و جامعه ملی و بین‌المللی فیلم است.

نهمین دوره جشنواره فیلم سن خوزه از ۲۰ تا ۲۳ نوامبر (۲۹ آبان تا ۲ آذر ۱۴۰۲) در شهر سن‌خوزه کاستاریکا برگزار خواهد شد.

در خلاصه «یک و نیم اسب بخار» آمده است: بچه که بودم سَرَمو می‌ذاشتم رو شونه‌های مامانم، شونه‌هاش خیلی گرم بود، دلم برای بوی مامانم تنگ شده، دلم براش تنگ شده…

این فیلم سینمایی، دومین فیلم بلند رسول کاهانی پس از «منگی» است و پیش از این جشنواره، موفق به کسب جایزه جام طلایی بهترین بازیگر زن (سُرور پیروانی) و نامزدی بهترین فیلم، کارگردانی و فیلم‌نامه در بخش استعدادهای آسیای بیست و پنجمین جشنواره شانگهای چین، شده است.

سُرور پیروانی، ابراهیم عزیزی، محمد اشکان فر، امیر باباشهابی و… در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند و کمپانی مورچه به مدیریت حسن نجم آبادی مسئولیت پخش بین‌المللی فیلم را بر عهده دارد.

عوامل «یک و نیم اسب بخار» عبارتند از:

کارگردان: رسول کاهانی، نویسندگان: سُرور پیروانی، حسن نجم آبادی، رسول کاهانی، تهیه‌کننده: محمود یاوری، مدیر فیلم‌برداری: علیرضا زندیه، امین دهقان، تدوین: رسول کاهانی، صدابردار: امین سواری‌زاده، صداگذار: آرمین سواری زاده، طراح صحنه و لباس: رسول کاهانی، کیارش ظریفی، برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: صدف قطعی، اصلاح رنگ و نور: علی فخرزاده، عکس: سجاد پیروانی و مشاور رسانه‌ای: علی کشاورز

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز