خبرگزاری کار ایران

گزارش پنجمین روز از جشنواره موسیقی امیرجاهد/ استاندارد بالای تکنوازان

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۸۸۵۶

پنجمین روز از پنجمین دوره جشنواره موسیقی امیرجاهد روز چهارشنبه ۲۴ آبان‌ماه در برج آزادی تهران با بخش تکنوازی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، روز پنجم جشنواره، به تکنوازی سازهای کلاسیک ایرانی، پاپ و کلاسیک غربی اختصاص داشت و شرکت‌کنندگان در مقابل هیئت داوران به هنرنمایی پرداختند. 

بخش اول با تکنوازی پیانو آغاز و در ادامه اجرای سازهای گیتار، ویلن، فلوت (بخش کلاسیک غربی)، و سه‌تار، سنتور، تمبک، دف، قانون (بخش کلاسیک ایرانی) و کیبورد (بخش پاپ) برگزار شد و در آخر، شرکت‌کنندگان در بخش «آواز» اجراهای خود را به صحنه بردند. 

 

گزارش پنجمین روز از جشنواره موسیقی امیرجاهد/
استاندارد بالای تکنوازان

 

برخی اجراها از استانداردهای بالایی برخوردار بودند

علی تحریری از اعضای هیئت داوران در مورد اجراهای روز پنجم گفت: «برخی اجراها از استانداردهای بالایی برخوردار بودند. خوشبختانه اجراهای خوبی را شاهد بودیم. زمان من، آموزش موسیقی بسیار سخت بود، اما در حال حاضر امکانات و شرایط برای یادگیری جوانان بیشتر از قبل فراهم شده است و همین موضوع، باعث پیشرفت موسیقی کشور شده است. بنابراین باید تا جای ممکن در حوزه موسیقی، آموزش اصولی و حفظ آرمان‌های ساده موسیقی را مدّ نظر قرار دهیم.» 

او در پایان بیان داشت: «نقش خانه‌موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد در برگزاری پنج دوره جشنواره بسیار پررنگ بوده، خصوصاً تلاش‌های دبیر اجرایی جشنواره که در زمینه موسیقی بسیار دلسوز، مهربان و فعال بوده و بنده از جانب خودم از ایشان بابت زحماتی که در برگزاری این جشنواره کشیده‌اند تشکر و قدردانی می‌کنم.» 

اتفاقات بسیار خوبی در جشنواره امسال رقم خورد

مهدی مساح بیدگلی، دبیر اجرایی جشنواره امیرجاهد، نیز در مورد اجراهای روز پنجم جشنواره گفت: «جشنواره موسیقی امیرجاهد از تاریخ ۱۱ آبان ماه شروع به کار کرد و امروز چهارشنبه ۲۴ آبان‌ماه اجراهایی در بخش‌های مختلفی از جمله تکنوازی، دونوازی و اجراهای گروهی برگزار شد. تنها یک روز تا پایان پنجمین دوره جشنواره باقی مانده که امیدوارم در روز پایانی، جمعه ۲۶ آبان‌ماه، نیز شاهد اجراهای خوبی باشیم.» 

وی همچنین ضمن تقدیر از هیئت داوران جشنواره موسیقی امیرجاهد افزود: «هیئت داوران زحمات بسیار زیادی کشیدند تا پنجمین دوره جشنواره نیز به نحو احسن برگزار شود. خوشحالم که اساتید بزرگوارِ کشور امسال نیز همچون سال‌های گذشته در کنارمان بودند و با وجود این عزیزان، اتفاقات بسیار خوبی در این جشنواره رقم خورد.» 

مساح بیدگلی در پایان خاطرنشان کرد: «امروز شاهد اجرای سازهای کلاسیک، پاپ و سنتی بودیم و حتی شرکت‌کننده در بخش آواز داشتیم. ضمن اینکه در روز پایانی جشنواره نیز قرار است مشابه اجراهای امروز را این‌بار در سرای ابوذر داشته باشیم و مجدداً تکنوازی تمامی این سازها را خواهیم داشت. در نهایت اعضای هیئت داوران در روز پایانی جشنواره نظرات خود را اعلام خواهند کرد و پس از آن، امتیازات را جمع‌بندی و در روز اختتامیه نفرات برگزیده را اعلام خواهیم کرد.» 

چهارمین و پنجمین دوره جشنواره موسیقی استاد امیرجاهد به همت خانه‌موزه دکتر معین و استاد امیرجاهد، خانه موسیقی ایران و برج آزادی با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۱۱ تا ۲۶ آبان‌ماه در سالن برج آزادی تهران، خانه‌موزه استاد امیرجاهد، و سرای ابوذر در حال برگزاری است. 

این جشنواره در بخش‌های تکنوازی، دونوازی، اجرای گروهی، پژوهش، و بخش ویژه استعدادهای درخشان در گونه‌های مختلف همچون موسیقی کلاسیک ایرانی، موسیقی نواحی ایران، کوبه‌ای، کلاسیک غربی، و پاپ و در رده‌های سنی «الف» (۹ تا ۱۱ سال)، رده سنی «ب» (۱۲ تا ۱۵ سال)، رده سنی «ج» (۱۶ تا ۱۸ سال)، رده سنی «د» (۱۹ تا ۳۵ سال) و رده سنی «ه» (۳۶ سال به بالا) هرساله برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز