خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد از نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین دیدن کرد/ آمریکای لاتین از حوزه‌های اصلی دیپلماسی فرهنگی کشورمان است.

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۸۶۸۵

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر روز چهارشنبه با حضور در موزه هنرهای معاصر تهران از نمایشگاه کارتون و کاریکاتور هنرمندان منطقه آمریکای لاتین دیدن کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، محمدمهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، عصر روز چهارشنبه با حضور در موزه هنرهای معاصر تهران از نمایشگاه کارتون و کاریکاتور هنرمندان منطقه آمریکای لاتین دیدن کرد. 

 وزیر ارشاد از نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین دیدن کرد/ آمریکای لاتین از حوزه‌های اصلی دیپلماسی فرهنگی کشورمان است.

 

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان این بازدید که با یاسر احمدوند (معاون فرهنگی وزیر)، محمد حسین نیرومند (مشاور هنری و سینمایی وزیر)، محمد خراسانی‌زاده (مدیرکل هنرهای تجسمی و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران)، محمود لیایی (مدیرعامل شرکت ملی پست) و حامد علامتی (مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان) همراه بود، ضمن اشاره به رشد حوزه‌های موسیقی، تئاتر و هنرهای تجسمی در سال جاری گفت: دولت بنای خود را بر این گذاشته که فضای فرهنگ و هنر کشور در آرامش باشد. اکنون انفتاح و انشراح صورت گرفته و در بهترین دوره تاریخ فرهنگ و هنر به سر می‌بریم. امیدوارم اهالی فرهنگ، هنر و رسانه بتوانند نقش‌آفرینی‌های جدی‌تری را برای اعتلای فرهنگ و هنر کشور داشته باشند. 

او در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات مشترک جمهوری اسلامی ایران در حوزه دیپلماسی فرهنگی با کشورهای حوزه آمریکای لاتین و نیز کشورهای همسایه گفت: یکی از حوزه‌های اصلی فعالیت دیپلماسی فرهنگی و هنری جمهوری اسلامی ایران، منطقه آمریکای لاتین است. اشتراکات بسیار زیاد ما در زمینه مبارزات استعماری و ضدامپریالیستی باعث شده است که هنرمندان آمریکای لاتین در زمینه چنین موضوعاتی همراهی و تعامل بیشتری با هنرمندان ما داشته باشند. 

اسماعیلی با اشاره به دو سفری که در دولت سیزدهم به منطقه آمریکای لاتین داشته است، گفت: در این منطقه استقبال از موضوعات مربوط به مقاومت، مبارزه با استعمار و آمریکاستیزی بسیار بالاست. استعمار در منطقه آمریکای لاتین کارنامه بسیار سیاهی دارد. یک نسل‌کشی تاریخی در اوایل قرن ۱۶ در این منطقه اتفاق افتاده است. به‌ویژه در قرن‌های اولیه‌ای که استعمار وارد منطقه آمریکای شمالی و جنوبی شد و کارنامه ننگین آن در دهه‌های اخیر، تکرار شد. پس از جنگ جهانی دوم هم شرایط به همین ترتیب بود. به همین دلیل در آمریکای لاتین جریان هنری بسیار قدرتمندی علیه استکبارستیزی وجود دارد.  

وزیر فرهنگ افزود: در جمهوری اسلامی ایران به برکت انقلاب اسلامی، هنرمندان بسیار خوبی در عرصه هنرهای تجسمی فعال‌اند و خوشبختانه در همه بخش‌ها به‌ویژه بخش کارتون و کاریکاتور، کارنامه فوق‌العاده درخشانی دارند. در سال‌های اخیر به مناسبت‌های مختلف ازجمله اسائه ادبی که به محضر قرآن کریم پیش آمد، هنرمندان تجسمی به فاصله چند روز با کار جهادی خود، نمایشگاه خوبی را آماده کردند که از آن دیدن کردم.  

اسماعیلی بیان کرد: دورخیز برگزاری نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین، پیش از اتفاقات اخیر بود. همکاران ما در موزه هنرهای معاصر تهران و حوزه هنری انقلاب اسلامی با دعوت از هنرمندان برجسته آمریکای لاتین به فاصله‌ای کوتاه، توانستند این نمایشگاه ضد استعماری و ضدصهیونیستی را برپا کنند. 

او عنوان کرد: اواخر آبان جاری، یک برنامه فرهنگی را در ونزوئلا داریم و بخشی از اهالی فرهنگ ما در نمایشگاه کتاب این کشور حاضر می‌شوند و کارهای مشترکی را پیش‌بینی کرده‌ایم. 

وزیر فرهنگ مطرح کرد: برای هنرمندان تجسمی هم به دنبال سازماندهی یک رویداد هنری منطقه‌ای در یکی از کشورهای منطقه هستیم. هم‌اکنون در حال گفت‌وگو و رایزنی در این زمینه هستیم تا نمایشگاه خوبی را از آثار هنرمندان تجسمی کشورهای مختلف اسلامی با موضوع حمایت از مردم مظلوم غزه و مبارزه با صهیونیسم، داشته باشیم.  

در پایان این بازدید، کتاب نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز