خبرگزاری کار ایران

دوبله «اوپنهایمر» در شبکه نمایش خانگی

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۶۱۱

فیلم سینمایی «اوپنهایمر» آخرین ساخته کریستوفر نولان در شبکه نمایش خانگی عرضه شد.

به گزارش ایلنا، فیلم «اوپنهایمر» با بهترین کیفیت همزمان با عرضه جهانی از فیلیمو قابل تماشاست و برای نخستین بار مخاطبان می‌توانند انتخاب کنند که نقش اصلی داستان (کیلین مورفی) را با صدای کدام دوبلور بشنوند.

این فیلم که به‌عنوان پرفروش‌ترین فیلم زندگینامه‌ای تاریخ سینما به نویسندگی و کارگردانی کریستوفر نولان ساخته شده، در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

علیرضا باشکندی مدیر دوبلاژ و سیاوش شهبازی مترجم این فیلم است. کسری کیانی و رضا آفتابی ۲ گوینده نقش اوپنهایمر در نسخه‌های جداگانه این اثر هستند. چراکه در حافظه صوتی ما، این دو گوینده صدای مورفی را صداپیشگی کرده‌اند.

فریبا رمضان‌پور، آزیتا یاراحمدی، نرگس فولادوند، میشا جلالی، ژرژ پطروسی، علی همت مومیوند، غلامرضا مهرزادیان، پرویز ربیعی، عباس نباتی، منوچهر زنده‌دل، افشین زینوری، بهروز علی‌محمدی، حسین سر آبادانی، علی جلیلی‌باله، میرطاهر مظلومی، ابوالقاسم محمدطاهر، ابوالفضل شاه‌بهرامی، سعید شیخ‌زاده، حسین نورعلی، امیربهرام کاویان‌پور، علیرضا اوحدی، محمدرضا فصیعی‌نیا، فرزاد احمدی، مهیار مهرتاش، بابک پائیزیان، محسن بهرامی، محسن قلی‌نژاد و علیرضا باشکندی دیگر صداپیشگان این فیلم هستند که در استودیو قرن ۲۱ صدابرداری شده است.

همچنین این فیلم سینمایی با دوبله اختصاصی و به صورت رایگان در پلتفرم «تماشاخونه» نیز عرضه شده است.

این فیلم با مدیریت دوبلاژ محمد قربانی و با حضور بیش از ۴۰ گوینده چون داریوش بشارت، غلامرضا صادقی، محسن سرشار، حسن همایی، مهبد قناعت پیشه، سعید مقدم منش، مهرداد معمارزاده، کیوان عسکری، محسن زرآبادی، سحر چوبدار و... به صورت اختصاصی در استودیو فراز به سفارش واحد تامین محتوای خارجی تماشاخونه تولید شده است.

درام تاریخی «اوپنهایمر» یک فیلم بیوگرافی محصول ۲۰۲۳ کشورهای انگلستان و آمریکا به نویسندگی و کارگردانی کریستوفر نولان است. نولان فیلم‌نامه این فیلم را بر اساس کتاب «پرومته آمریکایی: پیروزی و تراژدی جی رابرت اوپنهایمر» همراه با کای برد و مارتین شروین به رشته تحریر درآورده است. داستان فیلم درباره زندگی جی.رابرت اوپنهایمر، فیزیک‌دان نظری آمریکایی است که در دوران جنگ جهانی دوم مشغول کار روی سلاح هسته‌ای بوده و به دلیل حضور در پروژه منهتن «پدر بمب اتم» لقب گرفته است.

در فیلم سینمایی «اوپنهایمر» بازیگرانی چون کیلیان مورفی، امیلی بلانت، مت دیمون، آلدن ارنرایش و اسکات گرایمز به ایفای نقش پرداخته اند.

فیلم «اوپنهایمر» جزو ۲۵۰ فیلم برتر از نگاه سایت IMDB محسوب می شود و به عنوان پر‌فروش‌ترین فیلم مرتبط با جنگ جهانی دوم، پر‌فروش‌ترین فیلم زندگی‌نامه و دومین فیلم پر‌فروش با رده‌سنی بزرگسال شناخته شده است.

فیلم اوپنهایمر داستان جی رابرت اوپنهایمر، فیزیکدان آمریکایی است که همکاری‌اش با گروهی از دانشمندان در جریان جنگ جهانی دوم و پروژه منهتن منجر به ساخت بمب اتم شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز