خبرگزاری کار ایران

محمد زارع مطرح کرد؛

امکانات سینمای انیمیشن با انیمیشن‌های کوتاه قابل مقایسه نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۵۶۱۹

محمد زارع کارگردان انیمیشن «نقطه» معتقد است انیمیشن کوتاه در ایران نیاز به تبلیغات گسترده و بودجه دارد تا مخاطبان بیشتری را با خود همراه کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد زارع درباره اکران باکس انیمیشن «رویاهای رنگی» در گروه هنر و تجربه گفت: این اکران، خیلی اتفاق خوب و مثبتی است، قبلا اکران انیمیشن‌ها فقط در جشنواره‌ها و برای مخاطب خاص بود. اما اکران در هنر و تجربه برای عموم مردم است و خیلی خوب است مردم این کارها را تماشا کنند. به دلیل اینکه باکس انیمیشن «رویاهای رنگی» دارای حرف و فلسفه بزرگی است که به گسترش فرهنگ کمک می‌کند. این انیمیشن‌ها فقط مختص کودکان و نوجوانان نیستند و همه رده‌های سنی می‌توانند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

او ادامه داد: امکاناتی که در حوزه انیمیشن بلند وجود دارد، اصلا قابل مقایسه با انیمیشن کوتاه نیست. انیمیشن‌های بلند با بودجه‌های خوبی تولید می‌شوند و زمان اکران تبلیغات خوبی در تلویزیون و سطح شهر برای‌شان انجام می‌شود که خیلی گسترده است. همکاری‌های سازمانی هم دارند و فقط اینطور نیست که مردم از طریق بلیت فروشی به تماشای آن‌ها بنشینند. معمولا با مدارس، سازمان‌ها و نهادهای مختلف یک سری تفاهم‌نامه‌هایی امضا می‌کنند و مخاطب گسترده‌تری برای اکران‌ این فیلم‌ها جذب می‌کنند.

زارع گفت: مسئله‌ای که در انیمیشن کوتاه هنوز اتفاق نیفتاده و الان هم که باکس «رویاهای رنگی» در گروه هنر و تجربه اکران شده، این است که تعداد سالن‌ها محدود است و تبلیغاتی هم اصلا برای این آثار انجام نمی‌شود و فقط سازندگان انیمیشن‌ها و دوستانی که با آن‌ها همکاری کرده‌اند و کسانی که به کارهای هنری علاقه‌مند هستند، در این حوزه اطلاع‌رسانی می‌کنند. اما در تلویزیون و فضای مجازی که یک سری پیج‌های پربازدید که مرتبط با سینما هستند هم تبلیغات انیمیشن را نمی‌بینیم که مخاطب عام با آن‌ها مواجه شوند. قطعا این مسائل باعث می‌شود که مخاطب کم‌تری با انیمیشن کوتاه روبه‌رو شود و باید فکری به حال انیمیشن شود تا فقط به اکران‌های کوتاه مدت و محدود منجر نشود.

کارگردان «نقطه» توضیح داد: می‌توان برای بیشتر دیده شدن انیمیشن‌های کوتاه با سازمان‌ها و مدارس همکاری کرد که مدارس به شکل گروهی به تماشای انیمیشن‌های کوتاه بنشینند یا اینکه یک سری پک در قالب دی‌وی‌دی آماده کرد (البته کارهایی که پروسه جشنواره‌ای‌شان به پایان رسیده است) که به دانش‌آموزان ارائه شود. این کارها وظیفه سازمان سینمایی و مرکز گسترش است که با یک سری مذاکرات بتوانند این کارها را انجام دهند و به نظرم با اکران باکس انیمیشن اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

زارع ادامه داد: ویژگیِ اصلیِ انیمیشن‌های باکس «رویاهای رنگی» کیفیت هنری و حرف‌هایی است که در پشت این آثار وجود دارد. کارهایی که دیده‌ام از لحاظ کیفی در سطح بالایی قرار دارند و اساتید شاخص در حوزه انیمیشن آن‌ها را تولید کرده‌اند که می‌تواند برای کسانی که علاقه‌مند به این رشته هستند، کلاس درس باشد. هر مخاطبی می‌تواند نسبت به خواسته خودش یک نکته‌ای از این آثار بردارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز