خبرگزاری کار ایران

توضیحات معاون هنری وزارت ارشاد درباره اولویت‌های عمرانی/تعمیرات ساختمان تئاتر شهر در اولویت است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۵۳۳۵

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره اولویت‌های عمرانی این معاونت توضیحاتی داد. او از آغاز تعمیرات ساختمان تئاتر شهر و مرمت تالارهای سنگلج و هنر خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از  روابط عمومی معاونت هنری، محمود سالاری (معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) ضمن توضیح درباره اولویت‌های عمرانی این معاونت از آغاز تعمیرات ساختمان تئاتر شهر و نیز از بهسازی تالارهای سنگلج و هنر خبر داد. 

اماکن و ابنیه قدیمی تحت نظر معاونت هنری در پایتخت وجود دارد که طبق اولویت‌بندی در حال تعمیرات هستند. در حال حاضر محوطه تئاتر شهر نیز در حال تغییرات عمرانی است. 

درباره بحث تعمیرات و مرمت فضاهای هنری تحت نظر معاونت هنری، محمود سالاری معاون وزیر در امور هنری گفت‌وگوی کوتاهی با خبرگزاری مهر داشته است. 

وی در این‌باره گفت که طرح عمرانی تئاترشهر، تالار سنگلج و تالار هنر در اولویت فعالیت‌های بهسازی و ترمیم معاونت امور هنری قرار دارند. 

او در بخشی از سخنانش درباره اولویت‌های عمرانی این معاونت گفت: «در معاونت هنری، تعداد ساختمان‌هایی که عمر بالای ۵۰ سال دارند، زیاد است از تئاترشهر و سنگلج بگیرید تا موزه موسیقی که نگهداری همه این‌ها پرهزینه است و از طرف دیگر این‌ها ساختمان‌های میراث فرهنگی نیز محسوب می‌شوند. موزه هنرهای معاصر تهران خدا را شکر از این جهت از بقیه ساختمان‌ها، سرحال‌تر و سرپاتر است و به همین دلیل اولویت ما الان ساختمان‌های دیگری است که باید برای آن‌ها کارهای عاجل انجام شود.» 

سالاری در پایان توضیح داد: «ساختمان تئاترشهر به‌زودی تعمیراتش آغاز می‌شود و تالارهای سنگلج و هنر نیز در اولویت‌های بعدی ترمیم قرار دارند که برحسب وظیفه، در به روز کردن و تعمیر آن‌ها اقدام می‌کنیم.» 

بر اساس گزارش اداره کل هنرهای نمایشی، در حال حاضر طرح تبدیل سکوی ضلع شمالی پارک دانشجو به محل اجرای نمایش آیینی با همت شهرداری منطقه و تئاتر شهر از روز شنبه ششم آبان وارد فاز اجرایی شده است. 

محل اجرای نمایش‌های آیینی، به دلیل لزوم تناسب با طرح حریم تئاتر شهر که به‌تازگی به تأیید وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رسیده است، توسط سروناز امتیازی، معمار طرح حریم، طراحی شده است. 

طرح سن (صحنه) دائمی اجرای نمایش آیینی و ایرانی با الهام از صحنه گرد «تکیه دولت» و با توجه به نیازهای امروزی طراحی شده است. بر اساس طرح پیشنهادی، صحنه نمایش، ۲۸۰ درجه و مدور است. یک پله مدور مرکزی، صحنه را به چهار اتاق زیر سن متصل می‌کند که برای گریم هنرمندان، رختکن و انبار مورد استفاده قرار خواهد گرفت. 

همچنین صحنه نمایش به شکل نعل اسبی، دارای سه ردیف صندلی به ظرفیت ۱۵۰ تا ۲۰۰ برای تماشاگر در نظر گرفته شده است. کف صحنه نیز از جنس بتونی و همسان با مصالح ساختمان تئاتر شهر خواهد بود. 

در اطراف صندلی‌ها، میله‌هایی برای نصب سیستم صوتی و نور در نظر گرفته شده است که در فصل سرد، کاربری دومی به عنوان پایه خیمه و سرپوش نیز خواهند داشت. 

شیوه اداره این سن (صحنه) دائمی برای اجرای نمایش آیینی، تعزیه، نقالی و… طی امضای تفاهم‌نامه مشترکی میان شهرداری و تئاتر شهر مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز