خبرگزاری کار ایران

«حقایقی درباره دروغ»، «فَشَلسفه» و «مینی‌مالیسم دیجیتال» در بازار کتاب

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۸۶۳

«حقایقی درباره دروغ»، «فَشَلسفه» و «مینی‌مالیسم دیجیتال» سه کتاب تازه نشر گستره هستند.

به گزارش ایلنا، سه کتاب تازه از سوی نشر گستره منتشر شد.

حقایقی درباره دروغ

کتاب «حقایقی درباره دروغ» (توهم صداقت و تکامل فریب) اثری از آجا ریدین نویسنده و مورخ آمریکایی است که با ترجمه کسری مومنی منتشر شده است. این کتاب درباره کلاهبرداری‌های معروف است و تلاش می‌کند از دریچه آثار و سازوکارِ باورها، دیدی عمیق‌تر از جامعه ارائه دهد: چرا دروغ می‌گوییم؟ چرا ایمان می‌آوریم؟ و اگر اصلا میان آن‌ها تفاوتی هست، چطور تمایز قائل شویم؟ کتاب شامل سه فصل و یک موخره است: دروغ‌هایی که به یکدیگر می‌گوییم، دروغ‌هایی که به خودمان می‌گوییم، دروغ‌هایی که همه ما بر سر باورکردن‌شان توافق داریم، و دروغ‌هایی درباره حقیقت. این کتاب با تیراژ ۵۵۰ نسخه و قیمت۱۷۰ هزار تومان منتشرشده است.

فَشَلسفه

کتاب «فَشَلسفه» (راهنمایی برای زمان‌هایی که اوضاع بر وفق مراد نیست) نوشته الیزابت دی رمان‌نویس و روزنامه‌نگار انگلیسی است که با ترجمه نادره جلادت منتشر شده است. نویسنده در این کتاب تلاش دارد ما را در مواجهه مستقیم با شکست‌هایمان قرار دهد تا از زوالِ شکست به خِردِ شکست برسیم و راهی برای برون‌رفت از آن پیدا کنیم. کتاب در دو فصل با عنوان «هفت اصل طلایی شکست» و «آیا هفت اصل شکست واقعا موثر است» تنظیم شده و در پایان کتاب، نویسنده به ما نشان می‌دهد چگونه از شکست‌هایمان به مثابه دانش‌اندوزی استفاده کنیم. این کتاب در ۵۵۰ نسخه و ۷۵۰ هزارتومان منتشر شده است.

مینی‌مالیسم دیجیتال

کتاب «مینی‌مالیسم دیجیتال» (انتخاب زندگی هدفمند در دنیای پرهیاهوی امروزی) اثر کال نیوپورت نویسنده آمریکایی و دانشیار علوم کامپیوتر در دانشگاه جورج‌تاون، با ترجمه هیوا رحیمی چراغبدال منتشر شده است. نویسنده در این کتاب بر این باور است که با سهل‌انگاری، فناوری‌های جدید و خیره‌کننده زیادی را به زندگیمان راه داده‌ایم و بیشترین وقت خودرا صرف استفاده از این فناوری‌ها کرده‌ایم. همین مساله باعث افت کیفیت زندگیمان شده است. برای حل این مشکل، کال نیوپورت، فلسفه «مینی‌مالیسم دیجیتال» را پیشنهاد می‌دهد. در این فلسفه از ما خواسته می‌شود مدت‌زمانی که به صفحه نمایشگرها خیره می‌شویم، به‌طور چشمگیری کاهش دهیم و تنها بر چند فعالیت خاص در حوزه فناوری‌های دیجیتال که برای پیشبرد ارزشمندترین اهدافمان حیاتی است، تمرکز کنیم. کتاب در هفت فصل با عناوین مسابقه تسلیحاتی نابرابر، مینی‌مالیسم دیجیتال، پاک‌سازی دیجیتال، اوقاتی را به تنهایی سپری کنید، لایک نکنید، احیای فراغت، به جنبش مقاومت در برابر توجه بپیوندید، تشکیل شده است. این کتاب با تیراژ ۵۵۰ نسخه و قیمت ۱۷۰ هزارتومان منتشر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز