خبرگزاری کار ایران

مدیر کاخ نیاوران در اجلاس تنوع هنری و فرهنگی شانگهای عنوان کرد:

تکنولوژی باید در خدمت محتوا و روایت تاریخ در موزه باشد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۰۴۹

مدیر کاخ نیاوران گفت: رابطه تکنولوژی و موزه مسئله امروز ماست که ترکیبی جدید از جذابیت‌های هنری امروز با داشته‌ها و آثار مربوط به گذشته‌گان است، بنابراین تکنولوژی باید در خدمت محتوا و روایتی که از تاریخ در موزه داریم باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بیژن مقدم (مدیر مجموعه نیاوران) در کنفرانس میراث فرهنگی و توسعه گردشگری ایران و چین ۲۰۲۳ که در شانگهای کشور چین برگزار شد، اظهار کرد: این سوال مطرح است که آیا تکنولوژی به بهتر دیده شدن تاریخ کمک می‌کند یا آن را تحت الشعاع و تحت تاثیر جذابیت‌های خود قرار می‌دهد؟  

مدیر کاخ نیاوران ادامه داد: به عبارت دیگر باید ببینیم تکنولوژی در این زمینه فرصت و یا تهدید است؟ این امری است که ممکن است عده‌ای را در دوراهی سخت انتخاب گرفتار کند.  

او اظهار کرد: به نظرم برای آشتی دادن مردم و به ویژه جوانان و کودکان با موزه‌ها راهی جز استفاده از تکنولوژی روز نداریم تا آنان را به سمت این محیط‌ها سوق دهیم، مشروط بر اینکه تکنولوژی بر محتوای داستانی که روایت می‌کنیم غالب نشود.  

مقدم افزود: امروز برخی از موزه‌ها آنچنان غرق در بهره گیری از جلوه‌های مختلف نور، رنگ، صدا و غیره شده‌اند که دیگر نمی‌توان نام موزه بر آن نهاد.  

مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران تصریح کرد: از این رو من در مجموع موافق این موضوع هستم، به شرط آن که هویت موزه را از ما نگیرد و معتقدم باید در این باره گفت و گویی نقادانه شکل گیرد تا مجموعه‌ها و موزه‌ها بتوانند از تجربیات یکدیگر در داخل و خارج از کشور استفاده کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز