خبرگزاری کار ایران

بزرگداشت هشتاد سالگی «هوشنگ مرادی کرمانی» در «موزه کودکی ایرانک»

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۴۹۵

بزرگداشت هشتاد سالگی «هوشنگ مرادی کرمانی» با حضور او در «موزه کودکی ایرانک» برگزار شد.

به گزارش ایلنا، هوشنگ مرادی کرمانی (نویسنده ادبیات کودک و نوجوان ایران)، به مناسبت هشتادمین سالروز تولدش مهمان موزه کودکی ایرانک بود. 

خالق «قصه‌های مجید» با حضور در محل «موزه کودکی ایرانک»، ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف این موزه، ساعاتی به دیدار و گفتگو با طرفداران و علاقمندان به داستان‌هایش پرداخت. 

مرادی کرمانی در جمع دوستارانش با اشاره به برخی داستان‌هایی که به رشته تحریر درآورده است، به بیان خاطراتی از دوران کودکی و نوجوانی خود پرداخت و از اهمیت داستان و روایت در زندگی روزمره افراد به خصوص کودکان و نوجوانان سخن گفت. 

نویسنده رمان‌های «مربای شیرین» و «پلوخورش» ضمن اظهار خوشحالی از حضور در «موزه کودکی ایرانک» از پدیدآورندگان و حامیان این موزه قدرانی کرد و گفت: به گردآورندگان، حامیان و کسانی که باعث می‌شوند جایی مثل «موزه کودکی ایرانک» وجود داشته باشد، تبریک می‌گویم. این افراد شایسته قدردانی هستند. فرهنگ و به خصوص موضوعات فرهنگی در ارتباط با کودکان اهمیت فراوانی دارند. اینکه فعالان و دلسوزان فرهنگی تلاش میکنند از فرهنگ حمایت کنند بسیار قابل تقدیر است. 

هر آنچه دیدم و تجربه کردم و قرار بود بنویسم را نوشته‌ام

مرادی کرمانی با اشاره به اینکه به تازگی هشتادساله شده است، گفت: اولین داستانم در نشریه خوشه که توسط احمد شاملو جمع آوری و منتشر میشد چاپ شد و از آنجا داستان نویسندگی من آغاز شد تا دو سه سال پیش که از نویسندگی خداحافظی کردم. هر آنچه دیدم و تجربه کردم و قرار بود بنویسم را نوشته‌ام و حالا نویسندگی را به عهده جوانان و علاقمندان به نویسندگی میگذارم. 

همچنین در این جلسه توحید زورچنگ، بنیانگذار مجموعه آذرستان حامی «موزه کودکی ایرانک» و «موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان»، از حضور هوشنگ مرادی کرمانی در موزه کودکی ایرانک تشکر و قدردانی کرد. 

بزرگداشت هشتاد سالگی «هوشنگ مرادی کرمانی» در «موزه کودکی ایرانک»

محمدهادی محمدی (نویسنده و پژوهشگر به‌نام ادبیات کودکان) نیز که در این بازدید حضور داشت، از مرادی کرمانی با عنوان «نویسنده امید» یاد کرد و گفت: طنز شیرین در داستان‌های آقای مرادی کرمانی بار دیگر نشان می‌دهد که با روایت می‌شود، تلخ‌ترین رخدادها را به گونه‌ای تصویر کرد که رنگی از خنده و نوری از امید پشت آن باشد. مرادی کرمانی، در ذات و سرشت خود روایت‌گر بوده است و این روایت‌گری در سرزمینی که شهرزاد قصه‌گو در آن مرگ را به عقب می‌راند، چیزی نیست جز ارزش‌های والای روایت و آوردن آن در زندگی تنگ‌دستانه. »

هوشنگ مرادی کرمانی امسال از سوی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، نامزد جایزه جهانی آسترید لیندگرن (آلما) شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز