خبرگزاری کار ایران

«جادوی ریاضی مریم» و «لبخند» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۴۵۹

دو کتاب «جادوی ریاضی مریم» و «لبخند» از مجموعه من و مشاهیر جهان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشر نخستین در مجموعه من و مشاهیر جهان در صدد انتشار کتاب‌های «جادوی ریاضی مریم» و «لبخند» بر آمد. قیمت هر یک از این کتاب‌ها ۴۰ هزار تومان است.

«جادوی ریاضی مریم» داستان زندگی مریم میرزاخانی ریاضیدان ایرانی است. مریم در دوران کودکی مجذوب داستان‌ها شد. او عاشق کتاب خواندن و گشت و گذار در کتابفروشی‌های شلوغ تهران بود و در خانه ساعت‌ها برای ساختن داستانهای خود روی کاغذهای بزرگ وقت صرف می‌کرد. مریم شیفته‌ی مدرسه بود اما ریاضیات را دوست نداشت. اعداد و ارقام در نظرش به اندازه‌ی شخصیت‌های جسور و ماجراجوی قصه‌ها جالب نبودند تا اینکه به طور غیر منتظره‌ای نوع جدیدی از داستان‌سرایی کشف کرد و آن هندسه بود. مریم در بزرگسالی استاد ریاضیات شد و فرمول‌هایی جدید برای حل برخی از پیچیده‌ترین معماهای ریاضی ابداع و بزرگترین جایزه در ریاضیات را دریافت کرد. جادوی ریاضی مریم داستان واقعی دختری است که زیبایی دنیای ریاضیات را کشف کرد و بر دستاوردهای آن افزود و الهام بخش دیگران شد.

این کتاب یک زندگی‌نامه تصویری است که نویسندگی آن برعهده مگان رید است و شهاب الدین عباسی آن را ترجمه کرده و عالیه جلیل تصویگر کتاب است.

«لبخند»

کتاب «لبخند» نیز اثر گری گولیو با ترجمه شهاب‌الدین عباسی است و اد یانگ تصویگر این کتاب است. این کتاب در سال ۲۰۱۹ منتشر شد و مورد تحسین قرار گرفت. با خواندن این کتاب با زندگی کمدین پرآوازه فیلم‌های صامت چارلی چاپلین آشنا می‌شوید.

گری گولیو نویسنده‌ی کتاب کودک روان درمانگر و هنرمند رشته‌ی هنرهای تجسمی است. خودش می‌گوید پدرش هنرمند بود و از شمان دوران کودکی در کنار پدرش به هنرهای تجسمی از جمله نقاشی علاقه پیدا کرد و پی برد که هنر راهی برای ابر قهرمان شدن است.

«شما دارای قدرت‌های شگفت‌انگیزی خواهید شد و همه فکر می‌کنند باصفا هستید و حتی می‌توانید با خلق چیزهای زیبا و هیجان‌انگیز برای آن‌ها هنر تجسمی و به کمک خواندن (کتاب) و گوش دادن (موسیقی) مردم را خوشحال کنید هنرمند بودن بیش از هر چیز به عشق و زمان نیاز دارد. باید کاری را که انجام می‌دهید دوست داشته باشید و برای کسب مهارت در آن کار حسابی وقت بگذارید. مثل این است که هر روز سکه‌هایتان را در قلک می‌اندازید فورا پولدار نمی‌شوید، اما بعد از چند ماه یا چند سال دستتان پر می‌شود پس موفقیت یعنی اشتیاق علاقه به اضافه‌ی تمرین و سختکوشی پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه در رشته‌ی هنر هنرهای دانشگاهی سال‌ها با فروش نقاشی‌های منظره و کار در موزه‌ها زندگی‌ام را تأمین کردم. پس از دریافت مدرک کارشناسی ارشد در رشته مددکاری اجتماعی به مدرسه برگشتم و به عنوان درمانگر برای کودکان و نوجوانانی که مشکلات اعتیاد داشتند، خدمت کردم جوانان برای من ارزش زیادی دارند و رفاه آن‌ها برای آینده‌ی ما ضروری است‌. گری گولیو چندین کتاب در مورد هنرمندان موسیقی منتشر کرده که جوایز متعددی دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز