خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه مجسمه «شکلی دیگر» برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۰۶۳

مجموعه‌ «شکلی دیگر» شامل ۱۳ اثر از مجسمه‌های علی ملک است که در قالب پاپیه ماشه و طی یک نمایشگاه انفرادی پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، نمایشگاه انفرادی «شکلی دیگر» با آثار مجسمه از علی ملک  به تاریخ جمعه ۸ آبان برگزار می‌شود. 

در مجموعه‌ی «شکلی دیگر» ۱۳ اثر از مجسمه‌های علی ملک در استخر مجموعه ایوان ربط به نمایش درمی‌آید. مجسمه‌های این مجموعه از پاپیه ماشه هستند. 

علی ملک هنرمندی خودآموخته است که از سال ۱۳۸۳ در پی یک اتفاق ساده به هنر مجسمه‌سازی روی آورد. او جوانی را در مسیر ورزش و سینما گذراند. ملک به سال ۱۳۷۵ در حوزه سینما تحصیل کرد. روزی در پی آشنایی با یک کتابفروشی و نقاشی اتفاقی او از یک سگ، استعدادش شناخته شد و سپس از این طریق به عنوان تصویرگر با یک انتشارات مشغول به کار شد. در ادامه چندان به این هنر علاقه نداشت در نتیجه بعد از آشنایی با هنر مدرن و پست مدرن به صورت مستقل به مجسمه‌سازی پرداخت. او در ادامه وارد انجمن نقاشان شد و راه خود را به نحوی غریزی طی کرد. 

شهروز نظری درباره مجموعه آثار «شکلی دیگر» توضیح می‌دهد: علی ملک همیشه به خودآموختگی اصرار دارد، هرچند تصنعی و خام و گاهی مضحکه اما در لابه‌لای این جنبه‌های لاابالی گاهی نشانه‌های آشکاری از آگاهی او نسبت به استتیزم پیدا می‌کنید، ارجاع به هنر کلونیال یکی از آن‌هاست. او بارها هنر پیش کلمب یا استعمار قرن نوزده را در کار خودش آزموده است؛ گاهی فکر کردم این شباهت شاید تصادفی‌ست! ولی وقتی پیکچرسک گاوهای مکعبی او را دیدم مطمئن شدم مناظر و گاوهای جیمز و ویلیام کلارک یا هنری دیویس و اشاره ایندکسیکال آن‌ها به هژمونی بشر استعمارگر را دیده و درک کرده است. علی ملک با ساختن این احجام به خودش و ما یادآوری می‌کند که دوران تک قطبی هنر معاصر در پایان خودش قرار دارد و هر تصویری واگویه‌ای از نوعی نگاه فرهیخته یا لااقل به دشواری فرهیخته است. دورانی که به احتمال پسامعاصر خواهد بود.» 

نمایشگاه انفرادی علی ملک با عنوان «شکلی دیگر» از روز جمعه ۸ آبان تا پنج‌شنبه ۱۸ آبان در «استخر» ایوان ربط ادامه دارد. علاقه‌مندان می‌توانند هر روز از ساعت ۱۷:۰۰ تا ۲۱:۰۰ در استخر ایوان ربط به نشانی: شریعتی، بالاتر از پل رومی، کوچه رضایی، پلاک ۶ ایوان ربط حاضر شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز