خبرگزاری کار ایران

«خوراک خرگوش با سس هزار و یک شب برای شیر زیرشلواری‌پوش» در بازار کتاب

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۱۷۱

فرهاد حسن‌زاده، نویسنده ادبیات کودک و نوجوان از انتشار اثر جدید خود با عنوان «خوراک خرگوش با سس هزار و یک شب برای شیر زیرشلواری‌پوش» توسط انتشارات پرتقال خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، حسن‌زاده درباره مضمون کتاب جدید خود گفت: من معتقدم که قصه‌ها نمی‌میرند؛ بلکه از حالتی به حالت دیگر تغییر شکل می‌دهند. در گذشته‌های دور اگر شهرزاد قصه‌گو برای زنده ماندن قصه می‌گفت، اینجا و در این کتاب، خانم خرگوشه این کار را می‌کند. او پر از قصه است و برای خورده‌نشدن توسط آقاشیره بهترین کار دنیا را می‌کند. یعنی قصه‌هایی از جنگلستون می‌گوید.

 این عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان افزود: این کتاب ۱۷ داستان کوتاه دارد که در دل داستان اصلی گنجانده شده است. خانم خرگوشه که مادری آموزگار است در راه رفتن به مدرسه به دام شیری می‌افتد که روزی و روزگاری به شکل مقتدرانه‌ای بر جنگل حکومت می‌کرده است. خرگوش برای این که زنده بماند و خورده نشود شروع می‌کند به تعریف قصه‌هایی با روایتی مدرن از زندگی مدرن حیوان‌هایی که هر کدام شباهت‌هایی به زندگی آدم‌ها دارند. سلطان جنگل با شنیدن قصه‌ها کم‌کم رام و آرام می‌شود. بگذریم که گاهی هم خشمگین و بی‌منطق است و این کار خرگوش را دشوار می‌کند.

 انتشارات پرتقال کتاب «خوراک خرگوش با سس هزار و یک شب برای شیر زیرشلواری‌پوش» را که به شیوه داستان در داستان نوشته شده، با تصویرگری فریناز سلیمانی و قیمت ۱۷۹ هزار تومان برای خوانندگان ۱۰ سال به بالا منتشر کرده است.

 پشت جلد این کتاب می‌خوانیم:

کتاب‌فروش گفت: «این کتاب ربطی به هزار و یک شب ندارد ولی تو را به یاد شهرزاد قصه‌گو و قصه‌هایش می‌اندازد. من که خیلی خوشم آمد.» مشتری گفت: «می‌شود بگویید چرا خوشتان آمده؟»

کتاب‌فروش به افق‌های دور خیره شد و گفت: «چون قصه در قصه است. چون هر قصه‌اش مثل یک نان خامه‌ای تازه و شیرین تا مدت‌ها تو را با خودش درگیر می‌کند. چون با قصه‌هایش هم می‌خندی و هم به فکر فرو می‌روی و می‌گویی عجب! چون نویسنده‌اش با زمین و زمان شوخی کرده و همه را به چالش کشیده. خلاصه اینکه مدیونی اگر بخری و بخوانی و نگویی عجب!»

مشتری گفت: «عجب!»

 فرهاد حسن‌زاده نامزد ایران برای دریافت جایزه جهانی آسترید لیندگرن برای در سال ۲۰۱۷ از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سال‌های ۲۰۱۸.۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ از سوی شورای کتاب کودک و سال ۲۰۲۳ از سوی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان است. وی برنده لوح سپاس جایزه هانس کریستین اندرسن (معروف به نوبل ادبیات کودک) در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ نیز شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز