خبرگزاری کار ایران

راه‌یابی «سیزده سالگی» به جشنواره آلمانی

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۴۶۱۱

فیلم کوتاه «سیزده سالگی» به کارگردانی صمد علیزاده به سی و نهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه اینترفیلم برلین راه یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی پروژه، فیلم کوتاه «سیزده سالگی» به کارگردانی صمد علیزاده و تهیه‌کنندگی نوید محمدزاده، در ادامه حضور جهانی خود، در سی و نهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه اینترفیلم برلین به رقابت خواهد پرداخت که مورد تایید آکادمی اسکار است و فیلم منتخب آن به اسکار معرفی می‌شود.

جشنواره اینترفیلم به لحاظ قدمت دومین جشنواره بین المللی در برلین است و به لحاظ اعتبار و اهمیت نیز در کنار دیگر جشنواره‌های معتبر آلمان از جمله هامبورگ و اوبرهاوزن قرار می‌گیرد. این جشنواره علاوه بر بخش رقابتی اصلی شامل بخش‌های جنبی متنوع از جمله بازار فیلم کوتاه، ورکشاپ‌های متنوع، پیچینگ و … دارد.

سی و نهمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه اینترفیلم ۲۳ تا ۲۸ آبان ماه مصادف با ۱۴ تا ۱۹ نوامبر ۲۰۲۳ در برلین برگزار می‌شود.

«سیزده سالگی» به نویسندگی مشترک صمد علیزاده، بهمن و بهرام ارک در ژانر اجتماعی، به زبان ترکی تولید شده است. صمد علیزاده پیش از این، تندیس بهترین فیلم کوتاه بیست و دومین جشن حافظ (دنیای تصویر) را نیز برای «سیزده سالگی» از آن خود کرده است.

سمانه نوری وند، رقیه ولیپور، حسن سلمانی، امین فقیه و احمد شعبانی در این فیلم کوتاه ایفای نقش دارند. در خلاصه داستان «سیزده سالگی» آمده است: «هلیا دختر سیزده ساله‌ای است که یکباره با ممانعت دوچرخه سواری از سوی خانواده مواجه می‌شود و او را دچار چالش‌هایی می‌کند. .»

فهرست عوامل فیلم کوتاه «سیزده سالگی» عبارت است از: تهیه کننده: نوید محمدزاده، مجری طرح: دکتر میلاد نظری، نویسندگان: برادران ارک و صمد علیزاده، مدیر فیلمبرداری: امیرپور حکمت، دستیاران فیلمبرداری: فرشاد عیدی، نیما باغی و سینا شایسته خو، صدابردار: حسن سلمانی، تدوین: علی مسلمی، برنامه ریز و دستیار کارگردان: ماهنی مهر پور، منشی صحنه: سمانه یدالهی، طراح گریم: ناصر صمدی، طراح صحنه: میلاد دل آسا، مدیر صحنه: یاسین پناه پور، دستیاران صحنه: مهدی فرشباف و بابک جباری، طراح لباس: ماهنی مهرپور و صمد علیزاده، فیلمبردار پشت صحنه: ماکان اکبری، اصلاح رنگ: مهران دوستی، طراحی و صداگذاری: حامد حسین زاده، گرافیک: محمد پوریان، جلوه‌های ویژه: حامد پورحسینی، مترجم: بونا الخاص، مدیر تولید: میلاد بصیر معادن، پخش کننده بین الملل: اِسن استودیو، عکاس: مهدی پورنصر، طراح پوستر: میلاد دل‌آسا، روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای: آزاده فضلی.

پخش بین‌المللی فیلم «سیزده سالگی» توسط کمپانی ایتالیایی اِسن استودیو (esen studios) انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز