خبرگزاری کار ایران

اثر «توجانی و جهانی» در در نخستین نمایشگاه دوسالانه نقاشیخط دبی/ یک اثر حجمی از امیرشاهرخ فریوسفی

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۲۳۰

اثر «توجانی جهانی» سازه حجمی هنرمند ایرانی امیرشاهرخ فریوسفی در نخستین نمایشگاه دوسالانه خط دوبی پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، اثر حجم «توجانی و جهانی» امیرشاهرخ فریوسفی برای حضور در نخستین نمایشگاه دوسالانه نقاشیخط دبی ۲۰۲۳ انتخاب شد. 

این دوسالانه که توسط سازمان فرهنگ و هنر دبی مراکز فرهنگی هنری دبی سازماندهی شده از ابتدای اکتبر ۲۰۲۳ آغاز می‌شود و تا آخر اکتبر ادامه خواهد داشت.

نخستین دوسالانه نقاشیخط دوبی با حضور بیش از ۲۰۰ هنرمند محلی و بین‌المللی برگزار می‌شود و هدف اصلی آن برجسته ساختن هنر خوشنویسی، زیبایی‌شناسی آن و نقش آن در ارتقای ارتباط بین فرهنگ‌هاست. این برنامه به عنوان بخشی از تعهدات سازمان در ایجاد یک محیط خلاق پایدار با قدرت برای توانمندسازی افراد با استعداد و الهام بخشیدن به آن‌ها برای توسعه مهارت‌هایشان و نمایش آثار هنری از خوشنویسی و نقاشیخط برگزار می‌شود. این رویداد شامل بیش از ۱۵۰ کارگاه آموزشی و حدود ۲۵ جلسه گفتگو و همچنین ۱۹ نمایشگاه است که بیش از ۷۵ اثر هنری نقاشیخط ۵۰ خوشنویس از ۱۷ کشور مختلف نمایش میدهد و همزمان در بیش از ۳۰ مکان مختلف در سراسر دبی برگزار می‌شود. 

 

اثر «توجانی و جهانی» در  در نخستین نمایشگاه دوسالانه نقاشیخط دبی/ یک اثر حجمی از امیرشاهرخ فریوسفی

اثر هنری برگزیده شده امیرشاهرخ فریوسفی در دوسالانه خوشنویسی، از مجموعه «نتی به نم سکوت» است که در گالری نگر به نمایش درآمده است، با عنوان «تو زندگی و جهان هستی. این مجموعه شاید بازتابی از عشق به موسیقی، رویای تحقق نیافته دوران کودکی او باشد. در این مجموعه شاخوها با موسیقی در تعاملند است که برخی با موتیف موسیقی، برخی دیگر ظاهری چون ساز دارند و برخی تنها مفهومی موسیقایی را منتقل می‌کنند. حجم آهنی برگزیده شده با نام» تو جانی و جهانی" به زیبایی جوهره شعر مولانا را به تصویر می‌کشد که در یک ترکیب بصری خیره کننده سفید وسیاه، با دو شاخو، یک هویت هنری منحصر به فرد را ارایه می‌دهد. 

امیر شاهرخ فریوسفی در خانواده‌ای اهل موسیقی در تهران متولد شد. یکی از ساخته‌های او «شاخو» است، موجودی انتزاعی که تنها در قلمرو تخیلی امیر وجود دارد. «شاخو» در آثار امیر زیست می‌کند و هر بار برشی از زندگیش را نمایش می‌دهد. شاخو تعابیر متفاوتی را از مخاطبانش دریافت می‌کند، برخی آن را به عنوان یک ققنوس می‌بینند، در حالی که برخی دیگر آن را به عنوان هنر نمادین پرنده در قفس تعبیر می‌کنند. با این حال، امیر اصرار دارد که «شاخو» «شاخو» است و نه چیز دیگر – نمادی منحصر به فرد از خوداندیشی و روایت‌های شخصی و خالی از هرگونه اسطوره‌شناسی از پیش تعریف‌شده. .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز