خبرگزاری کار ایران

پیام معاون هنری ارشاد به جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۰۸۶۰

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت برگزاری بیست و یکمین دوره جشنواره بین المللی نمایش‌های آیینی و سنتی پیامی منتشر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی،‌پیام محمود سالاری معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت برگزاری بیست و یکمین دوره جشنواره بین المللی نمایش‌های آیینی و سنتی منتشر شد. 
 
در متن پیام محمود سالاری، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است: 
 
«به نام نقش بند صفحه خاک عذار افروز مه رویان افلاک
سنّت‌های قوام یافته و آیین‌های دیرپای ایرانی در گستره‌ی اقلیم وسیع فرهنگیِ این سرزمین، آینه‌ی تمام نما و مجموعه‌ای کامل و جذّاب از روحیه، تفکّر، ذوق، سلیقه، ذهنیّت زیباگرا، نگاه صلح‌جو و صراط امیدبخشِ مردم حقیقت جوی این دیار است که در طول دگردیسی‌های هزاران ساله، به گوناگونی جغرافیای متنوّع ایران اسلامی در رنگ‌ها و گونه‌های مختلف رخ می‌نمایاند و در هر گوشه‌ای از این سرزمین پهناور و در میان هر قومی و گویشی و پوششی، صدایی واحد را تکرار می‌کند؛ صدای هویّتِ مردمی بزرگ و بزرگوار با دیرینه روشن و پیشینه‌ای استوار! 
در عصر رسانه‌های دیجیتال، لزوم طراحی و سازماندهی سازوکاری نظام‌مند و فراگیر برای تحقّقِ شایسته‌ی «تئاتر ملی با هویت ایرانی – اسلامی» بیش از هر زمان دیگری خودنمایی می‌کند. 
ضروری است با هم افزایی رو به رشد و کارشناسی شده، شاهد نتایجی چشمگیرتر و شایسته‌تر از جریانی باشیم که قریب به سه دهه در بستر جشنواره‌های آیینی و سنتی این سرزمینِ عزیز، جاری و ساری ست. 
با احترام به سعیِ صفابخشِ تمامی حاضرین در بیست و یکمین منزل این کاروان باشکوه، توفیقات روز افزون کلیه حاضران و دست اندرکاران جشنواره بیست و یکم را از درگاه ایزد منّان خواستارم.»
 
بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش‌های آیینی و سنتی از ۳ تا ۱۱ مهر ماه ۱۴۰۲ با دبیری احمد جولایی برگزار می‌شود.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز