خبرگزاری کار ایران

مأموریت ایران در چهل و پنجمین اجلاس یونسکو چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۶۵۹۴

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور که در چهل و پنجمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو حضور دارد، توضیحاتی در این باره مطرح کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، علی دارابی (قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور) که در رأس هیأتی ایرانی به عربستان سفر کرده است، گفت: برای شرکت در چهل و پنجمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو در ریاض هستیم. در این نشست، چند دستور برای ثبت جهانی «کاروانسراهای ایران»، «منظر فرهنگی ماسوله» و همچنین «الحاق جنگل‌های دیزمار به جنگل‌های هیرکانی» پیش رو داریم. 

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که ان‌شاءالله بتوانیم همه برنامه‌ها را با موفقیت پیش ببریم. 

بر پایه این خبر، در چهل‌وپنجمین کمیته میراث جهانی یونسکو که از ۱۹ شهریور به میزبانی عربستان سعودی آغاز شده است، ۵۰ میراث فرهنگی و طبیعی از بیش از ۴۰ کشور برای ثبت در فهرست جهانی یونسکو نامزد شده‌اند. 

از این تعداد، ۲۴ پرونده سهمیه اجلاس سال گذشته است که به دلیل جنگ روسیه و اوکراین به تعویق افتاد و ۲۶ پرونده مربوط به اجلاس سال ۲۰۲۳ است. 

ایران تا کنون موفق شده است ۲۶ اثر تاریخی و طبیعی خود را در یونسکو ثبت کند که از این منظر در رتبه نهم جهان قرار دارد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز