خبرگزاری کار ایران

شمس آقاجانی تشییع شد تا در زادگاهش به خاک سپرده شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۶۱۰۹

مراسم تشییع شمس آقاجانی (شاعر و منتقد ادبی) که طی روزهای گذشته دارفانی را وداع گفته بود، امروز با همراهی خانواده و دوستانش از مقابل خانه هنرمندان ایران تشییع شد.

به گزارش ایلنا، مراسم تشییع پیکر شمس آقاجانی (شاعر و منتقد ادبی) صبح امروز دوشنبه بیستم شهریورماه در خانه هنرمندان ایران برگزار شد. 

علاوه بر رویا تفتی (شاعر و همسر شمس آقاجانی)، بامداد آقاجانی (فرزند شمس آقاجانی)، عباس حبیبی، مریم حسین‌زاده (شاعر و همسر محمد مختاری)، هرمز علیپور (شاعر)، محمد آزرم، (شاعر و منتقد ادبی)، مظفر رویایی (شاعر)، کیمیا سعیدی (از شاگردان کارگاه شمس آقاجانی)، امیرمحمد تفتی (برادر همسر آقاجانی) در این مراسم حضور داشتند و درباره زنده‌یاد شمس آقاجانی صحبت کردند. 

حافظ موسوی، شهاب مقربین، حسین سناپور، کامیار عابدی، علیرضا آدینه، هادی حسینی‌نژاد، رضا عامری، محمد آشور، علی قنبری، فرخنده حاجی‌زاده، فرهاد عابدینی، کاوه فولادی‌نسب، پوریا سوری، حجت بداغی، محسن بوالحسنی، علیرضا بهنام، اعظم کیان‌افراز و محمود معتقد دیگر افرادی بودند که در این رویداد حضور داشتند. 

این مراسم با خوانش شعری که آقاجانی برای رضا براهنی سروده بود و با صدای او آغاز شد. در ادامه مراسم پس از ایراد سخنرانی توسط خانواده و دوستان شمس آقاجانی، پیکر او برای خاکسپاری به زادگاهش، فریدون‌کنار منتقل شد تا فردا سه‌شنبه ۲۱ شهریور در این شهر به خاک سپرده شود. 

گفتنی است شمس آقاجانی متولد سال ۱۳۴۷، شاعر و منتقد ادبی و از شاگردان کارگاه رضا براهنی در دهه ۷۰ بود که روز جمعه (۱۷ شهریورماه) به دلیل عوارض کرونا از دنیا رفت. «سخن رمز دهان»، «مخاطب اجباری»، «درس‌های ادبی»، «چرا آخرین درنا بازمی‌گردد»، «راوی دوم شخص» و «گزارش ناگزیری» از آثار این شاعر و منتقد ادبی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز