خبرگزاری کار ایران

بابک نوری:

فیلمسازان فیلم کوتاه امیددهنده و نویدبخش رسیدن به روزهای خوب هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۴۹۲۲

بابک نوری، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون با بیان اینکه در سال‌های اخیر بیشتر به سمت ایفای نقش در فیلم کوتاه رفته است، گفت: برای آدم‌های دغدغه‌مند جان می‌دهم و به همین دلیل هر جوانی که با من تماس بگیرد و حتی برای اولین بار بخواهد کار کند به غیر از بازی به عنوان مشاور هم در کنار او قرار می‌گیرم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بابک نوری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که طی سال‌های اخیر در فیلم‌های کوتاه به ایفای نقش می‌پردازد درباره دغدغه‌ای که باعث حضورش در مقابل دوربین فیلمسازان جوان می‌شود، گفت: من در سال ۱۳۸۰ می‌خواستم فیلم سینمایی بسازم. خاطرم هست که در آن زمان با حدود ۲۵ نفر از بازیگران پیشکسوت از جمله زنده‌یادان محمود بنفشه‌خواه، ملکه رنجبر، حسین شهاب‌منش و… تماس گرفتم و همه بدون اینکه حتی از من سوال بپرسند که نقش‌مان چیست؟ یا من چقدر تجربه کار دارم برای بازی در این فیلم حاضر شدند.

او ادامه داد: در واقع این هنرمندان پیشکسوت بدون اینکه مستقیم به من درباره دلیل حضورشان حرفی بزنند برای همراهی و به ثمر نشستن تلاشم از کار حمایت کردند. آن‌ها تلاش کردند تا من به عنوان یک جوان وارد دنیای حرفه‌ای فیلمسازی شوم. حمایتی که همیشه به یاد خواهم داشت و برایم بسیار ارزشمند است. این موضوع برای من درس بزرگی بود برای همراهی با جوانان و پذیرفتن پیشنهاداتی که برای همکاری به من می‌شود.

این هنرمند گفت: متاسفانه سینما خیلی تغییر کرده است، دیگر حمایت و همراهی‌های همیشگی در جریان نیست اما با این حال فیلمسازان فیلم کوتاه امیددهنده و نویدبخش رسیدن به روزهای خوب هستند. آن‌ها همچنان از بسیاری از هنرمندان باتجربه و پیشکسوت که شاید به زعم بسیاری از افراد فراموش شده‌اند، برای همکاری دعوت می‌کنند و قدردان حضور این عزیزان هستند. البته این جدا از بحث علاقه بسیاری از هنرمندان سینما و تئاتر برای بازی در فیلم‌های کوتاه است. دغدغه ذهنی، قلبی و روحی من این است که‌ای کاش همه همکارانم بتوانند کار کنند.

نوری بیان کرد: من برای آدم‌های دغدغه‌مند جان می‌دهم و به همین دلیل هر جوانی که با من تماس بگیرد و حتی برای اولین بار بخواهد کار کند به غیر از بازی به عنوان مشاور هم در کنار او قرار می‌گیرم. در حال حاضر می‌توانم بگویم که کارنامه کاری من به سمت فیلم کوتاه رفته است و از سال گذشته بیشتر از سریال جلوی دوربین یا پشت صحنه فیلم‌های کوتاه بوده‌ام.

او ادامه داد: هیچوقت برای حضور در مقابل دوربین بچه‌های فیلم کوتاه دغدغه مالی نداشته‌ام. فیلم کوتاه هم مانند تئاتر برای من ارزشمند است. هر دوی این هنرها از لحاظ مالی درآمد چندانی ندارند اما با دل و جان برای این دو وقت می‌گذارم.

این بازیگر گفت: راستش را بخواهید از زمانی که شاهد درخشش فیلم‌های کوتاه در ایران و جهان بوده‌ام نقش‌های پیشنهادی در این حوزه برایم اهمیت ویژه‌ای دارد.

نوری عنوان کرد: خوشبختانه اکثر هنرمندان حرفه‌ای تماشاگر فیلم کوتاه هستند و من با حضور در فیلم کوتاه «کپسول» به کارگردانی امیر پذیرفته شاهد بازخوردهای خوب همکارانم بودم. از زمانی که در این فیلم حضور پیدا کردم بیش از پیش با حال و هوای خوب سینمای کوتاه آشنا شدم.

بازیگر فیلم کوتاه «کپسول» بیان کرد: بازی در فیلم کوتاه به اندازه همان فیلم بلند انرژی و زمان برای تحلیل نقش می‌طلبد و با وجود مدت زمان کوتاهی که دارد بسیار لذت‌بخش است.

او با اشاره به درخشش سینمای کوتاه در جهان گفت: خوشبختانه شرایط فیلم کوتاه طی سال‌های اخیر در بخش ملی و بین‌المللی فوق‌العاده بوده است. بسیاری از سینماها اکنون اکران فیلم کوتاه دارند، پلتفرم‌ها به پخش این فیلم‌ها مشغول هستند و افراد بسیاری با سینمای کوتاه ارتباط برقرار کرده‌اند.

این هنرمند با بیان اینکه بازی در فیلم کوتاه را بیشتر از بازی در سریال و فیلم بلند دوست دارد، عنوان کرد: اسم فیلم کوتاه همواره برای من تداعی‌کننده نام انجمن سینمای جوانان ایران و جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران است. انجمن سینمای جوانان ایران در شهرهای کوچک ایران هم دفتر دارد؛ به فعالیت مستمر مشغول است و خوشبختانه شرایط مطلوب و استادان خوبی را برای آموزش به جوانان علاقه‌مند فراهم کرده است.

او با تاکید بر لزوم حمایت هرچه بیشتر انجمن سینمای جوانان ایران از فیلمسازان بیان کرد: برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برگشت هزینه اهمیت فراوانی دارد به همین دلیل آن‌ها کمتر راغب هستند تا روی آثار سینمای کوتاه سرمایه‌گذاری کنند، اینجاست که انجمن باید تمام قد از فیلمسازان حمایت داشته باشد.

نوری گفت: این نهاد از گذشته تاکنون هنرمندان بزرگی را به سینمای بلند معرفی کرده و همچنان هم در این روند موفق عمل کرده است.

یکی از شروط ساخت فیلم بلند، ساخت فیلم کوتاه است و به همین دلیل قطعا حمایت مالی و معنوی انجمن سینمای جوانان ایران در رشد کمی و کیفی آثار سینمای بلند هم موثر خواهد بود.

این بازیگر عنوان کرد: در حال حاضر بسیاری از هنرمندان فعال در عرصه فیلم کوتاه با هزینه شخصی فیلم می‌سازند و این موضوع ادامه فعالیت را برای آن‌ها سخت می‌کند چون تامین سرمایه در بلندمدت برای‌شان سخت خواهد بود و انجمن سینمای جوانان ایران در این زمینه می‌تواند امید فیلمسازان جوان باشد.

نوری در پایان گفت: فیلم کوتاه بسیار ارزشمند است. فیلمسازان این عرصه حرف‌هایی را در کوتاه‌‍ترین زمان بیان می‌کنند که گاهی یک فیلم بلند از بیان عاجر می‌ماند. طی سال‌های اخیر شاهد آثار سینمایی بلندی بوده‌ایم که می‌توانستند در قالب یک فیلم کوتاه بسیار تاثیرگذارتر و موجزتر عمل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز