خبرگزاری کار ایران

مستندهای شبکه پنج سیما در اربعین حسینی (ع)

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۳۹۰۶

شبکه پنج سیما در ایام اربعین حسینی (ع) مستندهای «دربند»، «اربعین تا اربعین»، «همسفران جابر»، «نامور همچون حسین» و «خادمین» را برای پخش از این شبکه در نظر گرفته که از سه‌شنبه ۱۴ تا جمعه ۱۷ شهریور روانه آنتن می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شبکه پنج، مستند «دربند» روایتی است از زنده نگه داشتن عاشورا در قفقاز به کارگردانی حسین همایونفر که سه‌شنبه ۱۴ شهریور ساعت ۲۰ از شبکه پنج روانه آنتن می‌شود.

این مستند به برگزاری مراسم محرم در شهر «دربند» قفقاز و روایت آن از زبان ریش‌سفیدان و شبیه‌خوان‌ها پرداخته است. بخشی از «دربند» به سختی‌های برگزاری مراسم و شعائر عاشورا در زمان حکومت سوسیالیستی شوروی می‌پردازد.

شهر «دربند» قدیمی‌ترین شهر روسیه در «جمهوری داغستان» است و از مهم‌ترین شهرهای شیعه‌نشین منطقه به شمار می‌رود.

«اربعین تا اربعین» عنوان مستندی دیگریست به تهیه‌کنندگی ایمان گودرزی که چهارشنبه ۱۵ شهریور مصادف با اربعین حسینی ساعت ۲۰ از شبکه پنج سیما به نمایش درمی‌آید. این مستند درباره سفرنامه یک تیم مستندساز ایرانی در مراسم اربعین حسینی (ع) است.

مستند «همسفران جابر» تدارک دیگر این شبکه است که به بازخوانی حضور زائران در مراسم اربعین حسینی (ع) می‌پردازد. حکایت متفاوت و شگفت‌انگیزی از میهمانان «امام حسین» علیه السلام از «جابر» تاکنون که به میهمانی او دعوت می‌شوند و هدایای ویژه‌ای می‌گیرند. این مستند تاریخی به تهیه‌کنندگی احمد شفیعی و نویسندگی سیده حدیث میرفیضی جمعه ۱۷ شهریور ساعت ۱۶:۵۰ از شبکه پنج سیما روانه آنتن می‌شود.

«نامور همچون حسین» عنوان مستند دیگریست که به گفتگو با همرزمان شهید حسین نامور که در درگیری منطقه صفر مرزی به درجه رفیع شهادت نائل شد می‌پردازد. این مستند نیز جمعه حوالی ساعت ۱۷:۱۵ در جدول پخش برنامه‌های این شبکه قرار دارد.

«خادمین» به کارگردانی مهدی شاهسواری مستندیست در خصوص پیاده‌روی اربعین، گفت‌وگو با خادمین امام حسین (ع) و خدماتی که شیفتگان اهل بیت (ع) به زوار امام حسین (ع) می‌دهند. «خادمین» ساعت ۲۰ جمعه ۱۷ شهریور روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز