خبرگزاری کار ایران

برگزاری نمایشگاهی از آثار منتخب موزه ارمیتاژ در تهران/ استقبال پتروفسکی از برگزاری نمایشگاه مشترک

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۳۸۷۰

رییس کل موزه ملی ایران با رییس کل موزه ارمیتاژ با هدف گسترش همکاری‌های مشترک موزه‌ای در سن پترزبورگ ملاقات داشت.

به گزارش ایلنا، در روز شنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ جبرئیل نوکنده (رییس کل موزه ملی ایران) با میخائیل پتروفسکی (رییس کل موزه ارمیتاژ) در سن پترزبورگ ملاقاتی با هدف گسترش همکاری‌های مشترک موزه‌ای داشت. موضوعات همکاری مورد نظر طرفین در چارپوب تفاهم‌نامه منعقده سال ۱۳۹۹ مورد بررسی قرار گرفت. 

برگزاری نمایشگاهی از آثار منتخب موزه ارمیتاژ در تهران مشابه تجربه موفق  نمایشگاه لوور نخستین پیشنهاد  جبرییل نوکنده برای طرف روسی بود. رییس کل موزه ملی ایران به ظرفیت فرهنگی میراث مشترک حوزه دریای کاسپی اشاره داشته و آن را محوری ارزشمند برای انجام پروژه‌های مشترک فرهنگی بین دو موزه قلمداد کرد و در این راستا خواستار تشکیل کارگروه مشترکی متشکل از کارشناسان این حوزه برای پژوهش و تحقیقات میراث فرهنگی حوزه دریای کاسپی شد. 

برگزاری نمایشگاه مشترک با محوریت حوزه فرهنگی دریای کاسپی بسیار مورد استقبال میخائیل پتروفسکی قرار گرفت و وی نیز بر تشکیل کارگره مشترک در عملیاتی شدن این طرح مهم فرهنگی تاکید نمود. 

رییس کل موزه ارمیتاژ در ادامه برای تحکیم بیشتر روابط و آشنایی دو ملت ایران و روسیه با پیشینه کهن دو کشور پیشنهاد داد تا  نمایشگاه‌های متقابلی با عنوان “روز ارمیتاژ “ در تهران و «روز موزه ملی ایران» در سن‌پترزبورگ برگزار شود. برگزاری نمایشگاه با موضوعات تخصصی، تبادل کارشناسان، بهره‌مندی از تجارب موزه‌ای، آموزش و سایر همکاری‌های بین موزه‌ای از دیگر موارد مطروحه در این دیدار بود. در این جلسه مصطفی ده‌پهلوان رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و ذات‌الله نیکزاد معاون پژوهشی پژوهشگاه در کنار معاونین و روسای بخش‌های علمی و پژوهشی موزه ارمیتاژ حضور داشتند. 

موزه ارمیتاژ با دارا بودن بیش از سه میلیون مواد فرهنگی در شمار یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین موزه‌های جهان بوده و این مجموعه عظیم از قدیمی‌ترین نگارخانه‌های هنری و موزه‌های تاریخ و فرهنگ بشری در جهان محسوب می‌شود. 

لازم به ذکر است موزه ارمیتاژ روز ۷ دسامبر سالروز  تاسیس خود (۷ دسامبر ۱۷۶۴) را از سال ۲۰۱۷ به بعد با عنوان «روز ارمیتاژ» جشن می‌گیرد و بازدید از موزه رایگان و برنامه و رویداد‌های متنوعی در جهت معرفی خود به مخاطبین ارائه می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز