خبرگزاری کار ایران

تجدید چاپ «جهان در ۱۰۰ سال آینده» و «آزادی انتخاب»

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۲۵۷۸

نشر فرزان روز درصدد بازنشر دو جلد از کتاب‌های خود برآمد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «جهان در ۱۰۰ سال آینده» و «آزادی انتخاب» دو کتاب از مجموعه کتاب‌های نشر فرزان روز هستند که تجدید چاپ شده‌اند. 

«جهان در ۱۰۰ سال آینده»

«جهان در ۱۰۰ سال آینده» نوشته جورج فریدمن با ترجمه ابوالحسن تهامی به چاپ پنجم خود رسید. این کتاب این بار در تیراژ ۱۲۰۰ نسخه با قیمت ۲۴۰ هزار تومان روانه بازار شده است. 

جورج فریدمن نخستین طراح بازیهای جنگی کامپیوتری است و پیش از روی آوردن به شغل آزاد نزدیک به بیست سال به کارهای آکادمیک سرگرم بوده و در کالج دیکینس علوم سیاسی تدریس می‌کرده است. او همزمان با تدریس در کالج در دانشگاه جنگ و دانشگاه دفاع ملی نیز به صورتی منظم فرماندهان عالی نیروهای سه‌گانه و دانشجویان را با آخرین پیشرفت‌ها آشنا می‌کرده است. 

این کتاب نخستین بار در سال ۲۰۰۹ میلادی منتشر شد و نویسنده در آن اوضاع قرن حاضر را پیش‌بینی کرده است. وی با توجه با اتفاقات تاریخی که در قرن پیش روی داده، به زمینه‌هایی می‌پردازد که سبب شکل‌گیری جنگ‌های مهمی چون جنگ‌جهانی اول و دوم شدند و با در کنار هم گذاشتن رویدادهای مختلف، به پیش‌بینی شرایط پیش‌رو می‌پردازد. 

فریدمن در فصل اول پیش‌بینی کرده جنگ غرب با اسلام تا سال ۲۰۲۰ میلادی به پایان می‌رسد و آمریکا دشمن جدیدی را برای خود علم می‌کند. وی این دشمن را کشور روسیه می‌داند و معتقد است در این شرایط نابودی روسیه حتمی است. 

نویسنده در فصل دیگری از این کتاب از چین با عنوان «ببر کاغذی» یاد می‌کند و این ادعا را که چین قدرت بزرگ اقتصادی جهان است و چرخه اقتصادی جهان را از کار می‌اندازد رد کرده است. فریدمن اقتصاد چین را به اتومبیلی تشبیه می‌کند که تمام شرایط لازم را دارد اما سیستم محرکه آن کار نمی‌کند و قادر به روشن شدن و حرکت کردن نیست. 

کتاب «صد سال آینده» در ۱۳ فصل نوشته شده و نویسنده در این کتاب می‌کوشد وضعیت جهان را تا پایان قرن بیست‌ویکم پیش‌بینی کند. 

«آزادی انتخاب» 

کتاب «آزادی انتخاب» شامل مباحثی در زمینه بازار آزاد و اقتصاد آزاد است که از سوی میتلن فریدمن به رشته تحریر درآمده است که با گذشت دو سال از نخستین چاپ به چاپ دوم خود رسیده و در تیراژ ۱۲۰۰ نسخه با قیمت ۳۷۰ هزار تومان روانه بازار شده است. 

کتاب «آزادی انتخاب» را میلتن فریدمن به اتفاق همسر و دستیارش رز فریدمن به رشته تحریر کشیده و مهمترین کتاب نظری او محسوب می‌شود. این کتاب را حسین حکیم زاده جهرمی ترجمه کرده و توسط انتشارات فرزان روز با قیمت صد هزار تومان منتشر و روانه بازار شده است. 

کتاب حاضر شامل مباحثی در زمینه بازار آزاد و اقتصاد آزاد است که از سوی میتلن فریدمن به رشته تحریر درآمده است. وی در این کتاب ضمن تبیین رابطه ناگسستنی اقتصاد با سیاست، خاطر نشان می‌کند: ممکن است در کشوری اقتصاد آزاد باشد اما آزادی سیاسی وجود نداشته باشد، ولی عکس آن ممکن نیست. برخی مباحث کتاب بدین شرح است: قدرت بازار، بیداد نظارت، کالبدشکافی بحران، از گهواره تا گور، حامیان مصرف کنندگان چه کسانی هستند، چه کسی از کارگران حمایت می‌کند، علاج تورم چیست و تغییر روند فکری مردم و میل آنان به طرف بازار آزاد. 

میلتون فریدمن (Milton Friedman) (زاده ۳۱ ژوئیه، ۱۹۱۲ - درگذشته ۱۶ نوامبر، ۲۰۰۶) برنده جایزه نوبل اقتصاد در سال ۱۹۷۶، از نظریه پردازان اصلی اقتصاد آزاد است. آنچه او در رد اقتصاد دولتی و اثبات کارآمدی اقتصاد آزاد، ضرورت خصوصی سازی، و محدود کردن دخالت دولت‌ها در حوزه اقتصاد بیان کرده مبنای سیاست ساماندهی اقتصادی بسیاری از کشورها قرار گرفته است. 

بیژن تلیانی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز