خبرگزاری کار ایران

هم‌اندیشی مدیران جشنواره تئاتر فجر و اکو/ گامی در جهت برگزاری بهتر یک رویداد بین‌المللی

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۰۴۱۳

مدیرکل هنرهای نمایشی و دبیر جشنواره بین المللی تئاتر فجر در جلسه مشترک با موسسه فرهنگی اکو زمینه‌های همکاری فرهنگی و هنری در حوزه بین الملل را بررسی کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، کاظم نظری (مدیرکل هنرهای نمایشی)، مهدی حامد سقایان (دبیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر)، اسماعیلی‌فرد (مدیر اجرایی موسسه فرهنگی اکو)، رستمی (مسئول میز ایران) و وکیلی (مدیر بین‌الملل اداره کل هنرهای نمایشی) روز دوشنبه ۳۰ مرداد‌ماه در محل موسسه فرهنگی اکو دیدار کرده و زمینه‌های همکاری مشترک فرهنگی و هنری به خصوص در زمینه برگزاری هرچه بهتر بخش بین الملل جشنواره تئاتر فجر را مورد بررسی قرار دادند. 

اجرای برنامه‌های مشترک فرهنگی و هنری، ایجاد ارتباط دوسویه هنرهای نمایشی ایران با کشورهای عضو اکو، برگزاری وبینار و دوره‌های آموزشی کوتاه مدت بین هنرمندان و دانشجویان برتر کشورهای عضو اکو بخشی از موصوبات این جلسه بود. 

مدیرکل هنرهای نمایشی برای برنامه ریزی در خصوص اجرای برنامه‌های مختلف نمایشی از جمله تئاتر، تعزیه خوانی و سیاه بازی در ایام مناسبت‌های ملی مانند نوروز و یلدا و در محل موسسه فرهنگی اکو اعلام آمادگی کرد. 

کاظم نظری در بخش دیگر این جلسه بر لزوم ارتباط دانشجویان برتر هنرهای نمایشی تاکید کرده و برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و ایجاد محافل فرهنگی و هنری میان دانشگاهیان و دانشجویان کشورهای عضو اکو را گام موثری در این زمینه عنوان کرد. 

مهدی حامد سقایان دبیر چهل و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر نیز ضمن تشریح برنامه‌های این دوره از جشنواره و اقدام برای دعوت از گروه‌های نمایشی کشور‌های همسایه، برای تولید مشترک هنری و تئاتری با سایر کشورهای اکو اعلام آمادگی کردند. 

مدیر اجرایی موسسه فرهنگی اکو نیز در خصوص اطلاع‌رسانی فراخوان جشنواره بین المللی تئاتر فجر در سایت این موسسه همچنین اطلاع‌رسانی به سفرای کشورهای عضو، دعوت از کشورهای عضو اکو و نمایش‌های فاخر این کشورها برای شرکت در جشنواره اعلام آمادگی کرد. 

در این جلسه مقرر شد وبیناری با حضور سفرای کشورهای عضو اکو با همتایان اداره کل هنرهای نمایشی کشورمان از سایر کشورها به منظور ایجاد شبکه ارتباطی میان هنرمندان برگزار گردد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز