خبرگزاری کار ایران

شناسایی استخوان‌هایی که نشان از هم‌زیستی نئاندرتال‌ها و انسان مدرن دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۹۳۲

فسیل یافت شده در فرانسه نه کاملاً انسان مدرن و نه کاملاً نئاندرتال است.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از لایوساینس، مطالعات جدید نشان می‌دهد که فسیل استخوان لگنی که در فرانسه کشف شده است، ممکن است متعلق به دودمان اولیه انسان‌های مدرن باشد که با انسان‌های مدرن امروزی متفاوت است. 

دانشمندان خاطرنشان کردند، این فسیل نشان می‌دهد که گروهی که ما تاکنون تصور می‌کردیم نئاندرتال بودند و در اروپا زندگی می‌کردند، ممکن است حاصل آمیزش نئاندرتال‌ها و انسان مدرن باشند. درواقع این کشف نشان از آن دارد که در دوره‌ای نئاندرتال‌ها و انسان‌های مدرن با هم زندگی می‌کردند. 

تحقیقات قبلی در اروپا نشان می‌دهد که در مرحله نهایی فرهنگ نئاندرتال ممکن است گروهی به نام Châtelperronian باشد. آثار باستانی از سایت‌های Châtelperronian که قدمت آن‌ها به حدود ۴۴۵۰۰ تا ۴۱۰۰۰ سال پیش می‌رسد، از شمال اسپانیا تا حوضه پاریس را شامل می‌شود. 

با این حال، Châtelperronian در طول سال‌ها بحث‌های زیادی از سوی دانشمندانی که استدلال می‌کردند مصنوعات آن در واقع طبیعت انسان مدرن است، برانگیخته است. تحقیقات قبلی نشان می‌دهد که انسان‌های مدرن در حدود ۴۲۰۰۰ سال پیش راهی اروپای غربی شده‌اند. 

در مطالعه جدید، محققان بر روی یک مکان کلیدی برای بررسی هویت Châtelperronian تمرکز کردند: غار Grotte du Renne در Arcy-sur-Cure، در حدود ۱۲۵ مایلی (۲۰۰ کیلومتری) جنوب شرقی پاریس. دانشمندان قبلاً چندین بقایای نئاندرتال را در سطوح Châtelperronian غار کشف کرده بودند. 

در این تحقیقات، دانشمندان استخوان لگن یک نوزاد (یکی از سه استخوانی که کمربند لگنی را تشکیل می‌دهند) را مورد بررسی قرار دادند. این استخوان، حدود ۱ اینچ (۲.۵ سانتی متر) عرض، در لایه‌ای پیدا شد که پیش از این بین ۴۰۶۸۰ تا ۴۲۳۳۵ سال قدمت داشت. دانشمندان بقایای دیگری را در آنجا پیدا کرده بودند که DNA آن نشان داد منشأ نئاندرتال دارند. 

دیرینه‌انتروپولوژیست‌ها این استخوان لگن را با همان استخوان‌های دو نوزاد نئاندرتال و ۳۲ نوزاد انسان امروزی مقایسه کردند. آن‌ها کشف کردند که فسیل Grotte du Renne به وضوح با استخوان‌های نئاندرتال متفاوت است. همچنین کمی متفاوت‌تر از انسان‌های مدرن اخیر هست. 

محققان پیشنهاد کردند که این استخوان لگن متعلق به دودمان اولیه انسان مدرن است که کمی با انسان مدرن امروزی متفاوت است. می‌توان گفت، یک دودمان جدید انسانی از نظر آناتومیک مدرن پیدا شده است. تحقیقات آینده می‌تواند استخوان‌های بیشتری را از این زمان مورد بررسی قرار دهد تا منشا آن‌ها را روشن کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز