خبرگزاری کار ایران

خوانش تازه‌ای از دوره مشروطه با همکاری عکسخانه شهر و کاخ گلستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۳۳۸۳

عکسخانه شهر در برگزاری نمایشگاه عکس‌ها و اسناد مشروطه با کاخ گلستان همکاری کرده و ۲۰ قطعه عکس و ۱۰ سند از مشروطه به نمایش می‌گذارد. 

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیرهوشنگ للهی (مدیر عکسخانه شهر) درباره همکاری با کاخ گلستان در برگزاری نمایشگاه مشروطه گفت: عکسخانه شهر در این نمایشگاه ۲۰ قطعه عکس و ۱۰ فرمان از دوره مشروطه را در اختیار مجموعه کاخ گلستان قرارداده است که علاقه‌مندان می‌توانند از این نمایشگاه دیدن کنند. 

وی درباره اهمیت عکس‌های دوره قاجار گفت: عکس‌های دوره مشروطه تحولات بسیاری را در عکاسی ایران به وجود آورد و عکس‌های این دوره سویه‌های گوناگونی دارد که از پژوهش‌های تاریخی تا مطالعات فرهنگی و نگاه عکاسانه را در بر می‌گیرد. 

للهی در ادامه گفت: در سال‌های پیش این عکس‌ها به نمایش درآمده بودند اما حالا در کنار هم و به همراه همایش، خوانش تازه‌ای از دوره مشروطه را برای مخاطبان ایجاد می‌کند. پژوهشگران تاریخ به ویژه دوره مشروطه با دیدن عکس‌ها، اطلاعات و روایت‌های تکمیلی تاریخی را بیان می‌کنند و عموم مردم با دیدن این عکس‌ها به نسبت آشنایی‌شان با نهضت مشروطه می‌توانند برداشتهای ویژه خود را از غم و اندوه شکست تا شعف از بیداری ملت دربرابر استبداد ارائه دهند. 

مدیر عکسخانه شهر افزود: عکاسان هم نگاه متنوعی به عکس‌های دوره قاجار دارند. بعضی عکس‌های دوره قاجار و به ویژه مشروطه را به عنوان یک شی هنری تاریخی می‌بینند و بعضی هم با فضا‌های عکاسانه و ترکیب‌بندی درگیر می‌شوند. 

للهی افزود: عکس‌های دوره مشروطه اولین تصویر منسجم از مردم ایران است و من هم در سخنرانی در همایش مشروطه در روز سه شنبه ۱۷ مرداد درباره عکاسی و ابداع ژست مردم صحبت خواهم کرد. 

گفتنی است که همایش مشروطه و نمایشگاه اسناد و تصاویر در مجموعه کاخ گلستان از شنبه ۱۴ مرداد ماه ساعت ۱۵ کار خود را آغاز می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز