خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در گلستان:

برخی به دنبال جدا کردن امام حسین(ع) از مردم هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۳۱۶۳

نماینده ولی فقیه در گلستان با تاکید بر اینکه باید از قیام عاشورا در دنیا افتخار کرده و برای نهضت عاشورا در دنیا باید بسیار کار شود، گفت: امام حسین(ع) برای این کشور، شیعه و مسلمانان نیست بلکه افتخار بشریت است.

به گزارش ایلنا، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در حاشیه نشست علمای شیعه و سنی استان گلستان با موضوع «احیاء سنت نبوی در اندیشه امام حسین (ع)» در حوزه علمیه امام خمینی (ره) گرگان در جمع خبرنگاران گفت: این روزها حرف‌هایی در خصوص قیام و نهضت امام حسین (ع) شنیده و گفته می‌شود که خلاف واقع است.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند نمی‌خواهند به امام حسین (ع)، ملت، مردم و علاقمندان به سیدالشهدا (ع) خدمت کنند بلکه می‌خواهند امام حسین (ع) را از مردم جدا کرده و این مراسمات را از مردم بگیرند.

وی با اشاره به آثار و برکات زیاد نهضت عاشورا و مراسمات عزاداری سیدالشهدا (ع)، گفت: در طول تاریخ شاهد بودیم که بنی امیه و بنی عباس حتی با قبر سیدالشهدا (ع) هم مخالفت می‌کردند و می‌ترسیدند، چون می‌دیدند قبر امام حسین (ع) هم آموزنده است.

آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: افرادی که می‌خواهند در برابر ظلم قیام کنند به کنار قبر امام حسین (ع) رفته و از آنجا و قیام سیدالشهدا (ع) الهام می‌گیرند و این خود مبدا حرکت‌هایی علیه نظام‌های ظالمانه بنی امیه و بنی عباس بود.

وی با تاکید بر اینکه باید از قیام عاشورا در دنیا افتخار کرده و برای نهضت عاشورا در دنیا باید بسیار کار شود، گفت: امام حسین (ع) برای این کشور، شیعه و مسلمانان نیست بلکه افتخار بشریت است.

امام جمعه گرگان افزود: تجلیل از سیدالشهدا (ع) می‌تواند در زمینه‌های مختلف بسیار آموزنده باشد.

وی، برگزاری این نشست را خوب ارزیابی کرد و گفت: برگزاری این نشست باعث می‌شود تا کسانی که گاهی حرف می‌زند سر عقل بیایند و هر حرفی را در این خصوص نزنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز