خبرگزاری کار ایران

بیشترین درخواست سرمایه‌گذاری گردشگری درقزوین و مازندران/ جوایز صادراتی گردشگری از ۵۰ تا ۲۵۰ دلار/ یک میلیون و ۴۰۰ هزار گردشگر در سه ماه وارد ایران شدند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۰۱۳۷

معاونت گردشگری در بولتن خبری خود از بیشترین درخواست‌ها برای سرمایه‌گذاری در قزوین و مازندران و جوایز صادراتی گردشگری خبر داده و از تعداد گردشگران ورودی به ایران طی ۳ ماه نخست سال ۱۴۰۲ گفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معاونت گردشگری در بولتنی درصدد معرفی فعالیت‌های ادارات کل این معاونت و آنچه طی چند ماه گذشته در حوزه گردشگری اتفاق افتاده، برآمده است. 

در بخشی از این بولتن به شاخص‌ترین فعالیت‌های هریک از ادارات کل معاونت گردشگری اشاره شده و شاید بتوان برگزاری و ثبت رویدادها در تقویم رویدادهای گردشگری کشور به عنوان یکی از کارهای شاخص دفتر توسعه گردشگری داخلی را نام برد. رویدادهای گردشگری به عنوان یکی از پیشران‌های اصلی در جذب گردشگر ورودی به شمار می‌روند. هرساله در استان‌های مختلف کشور رویدادهای گردشگری متنوعی با موضوعاتی نظیر فرهنگی، تفریحی، کشاورزی، آیینی، تاریخی و… در سطوح پنجگانه محلی، استانی، منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود. 

تعداد رویدادهای گردشگری برگزار شده در اردیبهشت ماه سال جاری بالغ بر ۹۰ رویداد بوده است که از این تعداد بیشترین رویداد برگزار شده مربوط به استان اصفهان با ۱۰ رویداد بوده و در رتبه‌های بعدی به ترتیب استان‌های سمنان، مازندران و فارس قرار گرفته‌اند. جشنواره گلاب‌گیری کاشان، جشنواره ایل سنگسر سمنان، مراسم برفچال مازندران، بزرگداشت حکیم عمر خیام خراسان رضوی، جشنواره اسب اصیل ترکمن گلستان و… از جمله این رویدادها بوده‌اند. 

همچنین در راستای بهره‌گیری از ظرفیت رویدادهای گردشگری کشور برای رونق بخشی به بازارهای گردشگری، طراحی و تدوین تقویم رویدادهای گردشگری، رسالتی مهم در دفتر توسعه گردشگری داخلی کشور محسوب می‌گردد که این مهم طی روندی سه‌ساله نهایتا با تدوین دستورالعمل مربوطه و اجرای آن در ساماندهی ir. mcth. Events از بهمن ماه سال گذشته محقق گردید. درهمین راستا نخستین جلسه شورای ثبت رویدادهای گردشگری کشور در تاریخ ۱۹ اردیبهشت سال جاری برگزار شد که منجر به ثبت سه رویداد گردشگری استان اصفهان شامل رویداد بین‌المللی (گلاب‌گیری کاشان) و دو رویداد ملی (قالیشویان مشهد اردهال و مراسم تعزیه نطنز) گردید. 

سرمایه‌گذاری

همچنین در بخش سرمایه‌گذاری، در سال جاری تاکنون تعداد ۳۲ پرونده متقاضی اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری کلان (بیش از ۷۲ میلیارد تومان) در کارگروه ارزیابی طرح‌های پروژه‌های ستاد، بررسی و با اجرای آن‌ها موافقت گردید. مجموع حجم سرمایه‌گذاری طرح‌های بررسی شده معادل ۱۱۳۰۰ میلیارد تومان بوده است که از این بین بیشترین درخواست‌ها شامل مجتمع‌های گردشگری و هتل در استان‌های قزوین و مازندران است. 

جوایز صادراتی مشوق بخش خصوصی گردشگری

تعیین شاخص‌ها درخصوص اعطای جوایز صادراتی به شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری در زمینه ورود گردشگران خارجی به کشور در دو حوزه گردشگری سلامت و دفاتر ورودی کار با حضور جامعه تخصصی تورگردانان ایران و سایر دستگاهای ذیربط در سازمان توسعه تجارت ایران مورد بررسی و تایید اعضا قرار گرفت و درنهایت به ۳۵ شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری ورودکار جایزه تعلق گرفت. جوایز اعطایی براساس بازارهای ورودی به شرح ذیل بوده است: 

به هر گردشگر از بازار اروپا، آمریکا و آفریقا: ۸۵ دلار

به هر گردشگر از بازار خاور دور: ۷۰ دلار

به هر گردشگر از کشورهای همسایه: ۵۰ دلار

بخش سلامت به چهار شرکت که در حوزه گردشگری سلامت فعالیت داشتند تعلق گرفت. 

اروپا – امریکا: ۲۵۰ دلار

شرق آسیا – اقیانوسیه: ۲۰۰ دلار

کشورهای منطقه – همسایه: ۱۵۰ دلار

رشد گردشگری ورودی

معاونت گردشگری از رشد ۴۳ درصدی گردشگران ورودی به ایران در فصل بهار خبر داده است. روند رشد گردشگران ورودی به ایران پس از بحران جهانی کرونا در حال افزایش است. تعداد کل گردشگران ورودی به ایران در سه ماهه نخست سال جاری، ۱۴۱۰۸۲۲ نفر بوده است که این تعداد نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۴۳ درصد رشد داشته است. 

بیشترین درخواست سرمایه‌گذاری گردشگری درقزوین و مازندران/ جوایز صادراتی گردشگری از ۵۰ تا ۲۵۰ دلار/ یک میلیون و ۴۰۰ هزار گردشگر در سه ماه وارد ایران شدند

بازبینی، اصلاح و بازنگری ضوابط ارزیابی هتل‌ها و اقامتگاه‌های بوم گردی، ابلاغ «شیوه نامه نحوه صدور پروانه بهره برداری تاسیسات گردشگری واقع در پروژه‌های بزرگ مقیاس به صورت فازبندی»، تورهای آشناسازی ابزاری موثر در بازاریابی گردشگری ایران، ابلاغ سرفصل دوره کوتاه مدت «مدیریت فنی دفترهای خدمات مسافرتی و گردشگری»، معرفی روستاهای کاندیدای ایران در پروژه «بهترین روستاهای جهانی گردشگری»، ابلاغ شیونامه نظارت بر خدمات سفر و گردشگری از دیگر اقدامات معاونت گردشگری طی چند ماه گذشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز