خبرگزاری کار ایران

چاپ هفتم دو کتاب‌ «آیین هندو و عرفان اسلامی» و «هنوز در سفرم»

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۴۵۵۹

دو کتاب «آیین هندو و عرفان اسلامی» نوشته داریوش شایگان و «هنوز در سفرم» اثر پریدخت سپهری به چاپ هفتم رسیدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشر فرزان روز دو جلد از کتاب‌های خود را تجدید چاپ کرد.

کتاب «آیین هندو و عرفان اسلامی» نوشته داریوش شایگان با ترجمه جمشید ارجمند به چاپ هفتم رسید و این روزها با قیمت 500 هزار تومان در بازار کتاب موجود است.

این کتاب، براساس مجمع‌البحرین اثر داراشکوه، پسر شاه جهان امپراتور گورکانی هند، تألیف شده است. مجمع البحرین، تلاشی صادقانه بر اثبات یگانگی مفاهیم تصوف اسلامی و آیین هندو است. دارا شکوه، در واقع رؤیای تقریب مذهب را در سر می‌پروارند و به ویژه در جامعة متکثر هند بر آن بود که دو مذهب بزرگ اسلام و هندو را به هم پیوند زند که گفته‌اند اگر در این راه موفق می‌شد، بسا که شبه قارة هند به دو بخش هند و پاکستان تقسیم نمی‌شد و تاریخ آسیا تغییر می‌کرد.

کتاب حاضر بی‌گمان، از آثاری است که در دوران معاصر در شرح عرفان اسلامی و تطبیق و مقایسه آن با آیین هندو نوشته شده است.

این کتاب سیری گسترده در عرصة دو فرهنگ هندو و اسلامی است و مفاهیم و مسائل اساسی دینی و عرفانی این دو سنت معنوی را مورد بررسی و پژوهش قرار داده است.

«هنوز در سفرم»

کتاب «هنوز در سفرم» اثر پریدخت سپهری با شعرها و یادداشت‌های منتشر نشده از سهراب سپهری در حالی به چاپ هفتم خود رسید که یادداشت‌ها و تصاویر جدیدی هم در آن منتشر شده است. این کتاب به کوشش پریدخت سپهری نوشته و نگارش شده است.

سهراب سپهری، شاعر و نقاش حساس، برای همه دوست‌داران هنر شناخته شده است. در این کتاب، شرح حال سهراب سپهری به قلم خودش، همراه با آثاری عمدتا منتشر نشده از او چاپ شده است: خاطرات سفر ژاپن، نامه‌ها، غزلیات، اشعار و یادداشت‌هایی درباره اطاق آبی، تفکرات زیر درخت، حسرت پرواز، مرگ پدر، تولد و... جملگی نشان از روح حساس و لطیف و دید تیزبین و ظریف او دارند، و بی‌گمان برای شناخت او بهترین راهنما هستند.

این کتاب با قیمت 250 هزار تومان و با تیراژ 950 نخسه منتشر و روانه بازار شده است.

بیژن تلیانی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز