خبرگزاری کار ایران

همکاری موزه ملی ایران و موزه هنر مینیاتور شرقی

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۲۲۲۰

یادداشت تفاهم همکاری های بین موزه ای فی مابین موزه ملی ایران و موزه هنر مینیاتور شرقی/ کمال الدین بهزاد امضا شد.

به گزارش ایلنا، امروز سه شنبه 6 تیرماه 1402 طی مراسمی یادداشت تفاهم همکاری های بین موزه ای فی مابین موزه ملی ایران و موزه هنر مینیاتور شرقی/ کمالالدین بهزاد امضا شد.

 جبرییل نوکنده و گولابزا قرشیوا (قرشی) رییس موزه کمال الدین بهزاد ازبکستان در محل موزه ملی ایران این یادداشت همکاری را امضا کردند. این یادداشت تفاهم به منظور توسعه و اجرای مشترک پروژههای پژوهشی، فرهنگی و آموزشی؛ مشاوره در خصوص تعریف حوزه‌های اولویتدار پژوهشی در زمینه فرهنگ، تاریخ، هنر و فعالیتهای موزهای؛ برگزاری گردهمایی های مشترک علمی و عملی، هم‌اندیشی ها، سازماندهی برنامه‌های مشترک در زمینه تاریخ، هنر و فعالیتهای موزهای و تبادل پژوهشگران و متخصصان در چارچوب سازماندهی دوره های کارآموزی به منظور بهبود مهارتهای نمایندگان دو موزه امضا شد.

این یادداشت‌تفاهم برای مدت ۵ سال معتبر است. لازم به ذکر است که موزه کمال الدین بهزاد ازبکستان زیر نظر آکادمی فرهنگستان هنر  ازبکستان است. این یادداشت تفاهم در حاشیه  سفر جنت اسماعیلوا مدیر موزه دولتی تاریخ ازبکستان و گولابزا قرشیوا  مدیر موزه کمال الدین بهزاد در تهران  امضا شد.

لازم به ذکر است که طی این سفر مدیران دو موزه نامبرده از موزه های ایران باستان و باستان شناسی و هنر اسلامی ایران و بخش حفاظت و مرمت موزه ملی ایران بازدید کردند، همچنین هیات ازبکستانی از موزه آبگینه، موزه ملک، کاخ گلستان و سعدآباد بازدید خواهند داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز