خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

سوریه و ایران همکاری‌های زیادی برای ثبت پرونده‌های مشترک در حوزه میراث فرهنگی دارند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۸۳۳

عضو شورای حکام مرکز مطالعات پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس کشور سوریه از همکاری‌های ایران و سوریه برای ثبت پرونده‌های مشترک در حوزه میراث فرهنگی خبر داد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، پنجمین نشست شورای حکام مرکز مطالعات پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس در آسیای غربی و مرکزی درحالی طی دو روز در تهران در حال برگزاری است که تعدادی از اعضا یا نمایندگانی از کشورهای عضو در این نشست حضور دارند.

شورای حکام مرکز مطالعات پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس در آسیای غربی و مرکزی در حال حاضر 11 عضو دارد که شامل کشورهای سوریه، قرقیزستان، ارمنستان، تاجیکستان، اندونزی، هند، لبنان، ترکیه، افغانستان، قزاقستان و ایران است.

رولا عقیلی (عضو شورای حکام مرکز مطالعات پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس کشور سوریه) در خصوص تاثیرهایی که توجه به میراث ناملموس در کشور سوریه برای حفظ و غنا بخشیدن به امور اجتماعی و مسائل فرهنگی در جامعه داشته، گفت: سوریه از جمله کشورهایی است که به لحاظ میراث ملموس و ناملموس بسیار غنی است اما متاسفانه به دلیل مشکلاتی که سالهای گذشته با آن روبرو شده میراث فرهنگی ملموس و ناملموس تحت تاثیر زیادی قرار گرفته است.

به گفته او، با این وجود سال گذشته سوریه موفق شد ساخت و نواختن عود را به صورت مشترک با کشور ایران در یونسکو به عنوان میراث ناملموس ثبت کند. 

عقیلی در پاسخ به سوالی مبنی بر آنکه ثبت میراث ملموس و ناملموس به صورت مشترک توسط کشورهای مختلف در یونسکو چه تاثیراتی می‌تواند در اتحاد و همبستگی بین آنها داشته باشد و اینکه آیا چنین صحبت‌هایی حتی می‌تواند اختلاف میان کشورهای منطقه را کاهش دهد، گفت: بله خیلی کار مهمی است و در حال حاضر سوریه و ایران همکاری‌های بسیار زیادی برای ثبت پرونده‌های مشترک در حوزه میراث فرهنگی ناملموس در دست اقدام دارند.

مرکز مطالعات منطقه‌ای پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس در آسیای غربی و مرکزی تحت نظارت یونسکو (مرکز میراث ناملموس تهران)، در ۱۰ نوامبر ۲۰۱۲ به صورت رسمی افتتاح شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز