خبرگزاری کار ایران

سید نظام موسوی: پل ارتباطی نشست‌های تخصصی کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری با کمیسیون‌های مهم خواهیم بود

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۱۱۴۹

نشست مشترک هیئت مدیره کانون تهیه کنندگان رسانه‌های دیداری باسید نظام موسوی عضو و سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، نشست مشترک هیئت مدیره کانون تهیه کنندگان رسانه‌های دیداری باسید نظام موسوی عضو و سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، چهارشنبه سی و یکم خرداد در مجلس صورت گرفت.

مهدی فرجی رئیس هیئت مدیره کانون تهیه کنندگان در این نشست عنوان کرد: این کانون فرهنگی و هنری شریف راه طولانی و پر زحمتی را طی نموده است تا به این نقطه برسد. این کانون با پانصد عضو فعال و با راهبرد حمایت صنفی از تهیه کنندگان فعال آثار غیر سینمایی در تلویزیون و پلتفرم‌ها کوشیده است که در ابتدا مسیر تسهیل‌گری برای هویت شغلی تهیه کنندکان را برنامه ریزی و پی گیری نماید. امروز کانون تهیه کنندگان از دولت مردان و پیش از آن‌ها از مجلس شورای اسلامی درخواست یاری همراهی موثر برای فعالین و دلسوزان فرهنگ و هنر را دارد که در سخت‌ترین شرایط در جایگاه تهیه کننده آثار متعددی را برای فرهنگ و هنر و مردم عزیزمان تولید و پخش نموده اند.

وی ادامه داد: تهیه کننده برنامه‌های تلویزیونی و آثار غیر سینمایی در سریال‌سازی و برنامه‌سازی خود نیاز به امنیت شغلی و حمایت موثر و عملی دولت دارد. نباید تهیه کننده که مغز متفکر اصلی تولید آثار فرهنگی و هنری است، اسیر راه روهای نامهربان سازمان تامین اجتماعی و مالیات باشد. بودجه‌های قابل توجه‌های که از قراردادهای تولید برنامه قسمت تامین اجتماعی می‌شود، می‌بایست درصدی از آن در صندوق اعتباری هنر صرف بیمه و خدمات موثر هنرمندان و نیروی‌های تخصصی تولید صنعت رسانه شود.

امیر حسین خرمشاهی مدیرعامل کانون تهیه کنندگان رسانه‌های دیداری گفت: هیئت مدیره و اعضای کانون تهیه کنندگان به شکل جدی از مجلس شورای اسلامی انتظار حمایت مادی و معنوی از فعالیت صنفی خود دارد.

اعضای این کانون اگر چه بسیار دیر اما پر توان و پرانگیزه برای فعالیت صنفی پا در عرصه میدان فعالیت حقوقی صنفی خود گذاشته اند. امروز این کانون معظم با اعضای محترمش، با افتخار خود را سرباز عرصه صنعت رسانه‌ای کشور میداند. این شعار نیست، چهل وچهارسال فعالیت برنامه‌سازی اعضای فعال کانون بدون هیچ فعالیت صنفی این یعنی ما سنگرسازان بی‌سنگر بوده‌ایم و متاسفانه همچنان سنگری نداریم… چرا باید امروز سازمان امور مالیاتی و تامین اجتماعی از نشست‌های تخصصی و تشکیل کمیته مشترک برای حل مشکلات متعدد وپیچیده کارشناسی نشده تهیه کنندگان تلویزیون و پلتفرم‌ها تفره برود؟!

چرا باید کمیسون فرهنگی مجلس با فعالین صنعت رسانه برای بررسی مشکلات جدی این نیروهای وفادار به نظام وکشور شانه خالی کند!

در معنا و جان کلام، ما در پل خرمشهر فرهنگ و هنر و رسانه ایستاده‌ایم! امروز تمام غرب با تمام همتش به جنگ شناختی علیه کشور و نظام ایستاده است… و حال مهمترین عنصر صنعت تولید برنامه‌سازی و سریال‌سازی اسیر سیستم به شدت خشن و خط دار مالیاتی با تهیه کنندگان است!

چرا نباید کمیسیون‌های مهم و موثر مجلس در حمایت از فعالیت صنفی، مردانه و حمایت‌گر آستین بالا نزند؟!

ما نیاز جدی به ساختمان و بنای قابلی برای فعالیت صنفی داریم! و انتظار به حق حمایت معنوی و مادی موثر برای تسهیل‌گری از تهیه کنندگان آثار غیر سینمایی در صنعت رسانه داریم… لطفا پای همین میزهای مذاکره سخن کارشناسی و به حق ما را بشنوید و در حساس‌ترین شرایط فرهنگی کشور، نقش قانونگذاری و حمایتی خود را از صنف مهم کانون تهیه کنندگان رسانه‌های دیداری ایفا نمایید.

راهبرد ما به هیچ عنوان بیانیه صادر کردن نیست. ترجیح و منطق ما این است که نیازهای مهم و به حق‌مان را با گوش‌های محرم در میان بگذاریم و البته که بسیار امیدوار هستیم که مشکلات با نگاه حمایت‌گری در مجلس محترم شورای اسلامی و در سطح دولت مردان محترم به شکل راهبردی و موثر حل بشود.

محمدرضا شفیعی عضو هیئت مدیره کانون تهیه کنندگان رسانه‌های دیداری و از تهیه کنندگان پیشکسوت آثار نمایشی تلویزیون گفت: مجلس شورای اسلامی باید تفاوت مهمی بین حمایت از صدا وسیما و تهیه کنندگان قائل باشد. اولی مهم و دومی مهمتر، چرا که عملا این بخش خصوصی است که با تمام توان در دفاتر و بعضا و بیشتر در استودیوهای خصوصی در حال تولید آثار نمایشی و برنامه‌سازی است. هرچه قوانین تسهیل‌گر متوجه تهیه کنندگان باشد یعنی تلویزیون می‌تواند آثار موفق‌تر تولید نماید. متاسفانه تا کنون شاهد چنین قوانین آینده پژوهانه‌ای نبوده‌ایم.

مریم جلالی مدیر مسئول کانون تهیه کنندگان رسانه‌های دیداری گفت: در برنامه هفتم توسعه کمترین توجه به حوزه فرهنگ و هنر صورت گرفته است، پیشنهاد ما به مجلس محترم شورای اسلامی توجه جدی و سایه حمایت عملی از صنعت رسانه و توجه به توسعه فرهنگی است حمایت از تهیه کنندگان سریال ساز و برنامه ساز یعنی حمایت از تمام نیروهای فرهنگی و هنری و حمایت از صنعت تولید محتوا.

سید نظام موسوی عضو و سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: این کانون با این هیئت مدیره نامدار و اعضای محترمش به معنای کلمه شریف و مهم است. بنده خودم را عضو افتخاری این کانون و قطعا حامی اهداف فرهنگی و فعالیت صنفی آن میدانم. این موضوع که این کانون وارد فعالیت سیاسی نشده و صرفا پی گیر مسایل صنفی اعضای خود است، نکته مهم و قابل تقدیری است. ابتدا به ساکن باید عرض کنم که حتما پل ارتباطی نشست‌های تخصصی با کمیسیون‌های مهم از جمله کمیسیون فرهنگی مجلس خواهیم بود. باید این نشست‌ها صورت گیرد و مباحث به شکل تخصصی پی گیری شود و مجلس نقش حمایت خود را ایفا نماید. تولیدات فرهنگی یکی از ابزارهای جهاد تبیین است و ما از نظرات شما به عنوان کارشناسان امین در چارچوب بررسی لایحه برنامه هفتم استفاده خواهیم کرد.

رئیس فراکسیون رسانه مجلس با تأکید بر اینکه برای جلب حمایت‌های مادی و معنوی از این تشکیلات صنفی باید برنامه‌ریزی و اقدام کرد گفت: خوشحالم که به‌عنوان عضو افتخاری این کانون در کنار شما به ارتقاء فرهنگ و هنر در کشور اهتمام ورزیم اما توصیه اکید می‌کنم که نگاه غیرسیاسی و فنی خود را به عنوان یک نقطه قوت این تشکل حفظ کرده و مرجعیت فرهنگی و رسانه‌ای را برای خود انتخاب کنید.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین این آمادگی وجود دارد تا با بهره‌گیری از نظرات مسئولان، مشکلات مالیاتی و حمایت‌های بیمه‌ای از این تشکیلات صنفی فرهنگی مورد ارزیابی قرار گیرد تا راهکاری برای تسهیل موانع قانونی بیابیم و تداوم جلسات می‌تواند در این مسیر ما را یاری کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: فرهنگ و زبان فرهنگی و تولید محصولات فاخر در حوزه فرهنگ و هنر یکی از ملزومات جهاد تبیین است و متأسفانه این نقد را می‌پذیریم که در مقاطعی خودی‌ها و کسانی که در جبهه انقلاب صادقانه تلاش کردند مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند و اهالی فرهنگ نیز از این موضوع مستثنی نیستند.

حسین طاهری عضو هیئت مدیره کانون تهیه کنندگان رسانه‌های دیداری و از تهیه کنندگان پیشکسوت فیلم و تلویزیون گفت: امروزه قدرت رسانه‌ای و تاثیر رسانه در توسعه فرهنگی و اقتصادی کشور و جهان بر کسی پوشیده نیست و اگر قرار است از فعالیت فرهنگی و هنری رسانه‌های دیداری داخل کشور حمایت شود، نوک پیکان حمایت مجلس قبل از هرچیزی می‌بایست متوجه تهیه کننده باشد که سکاندار مدیریت نیروهای هنری در تولید فیلم، سریال و برنامه‌سازی به معنای امروزی است. حمایت از این صنف یعنی تاثیر مستقیم مدیریت کلان فرهنگ ایران به طور عام در سطح جهان.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز