خبرگزاری کار ایران

میثم نیلی:

نقش مستقیم بانوان در تربیت نسل‌ها هیچ‌گاه کمرنگ نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۷۶۰۳

مشاور وزیر ارشاد پس از تماشای «جهان بانو» گفت: زنان عنصر فعال جامعه ما هستند و نقش آن‌ها در حرکت به سمت تمدن عظیم اسلامی مهم‌تر از قبل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چندسالی است گونه‌های جدیدی در عرصه نمایش باب شده و مورد توجه قرار گرفته که قبلا باب نبوده است. همین دو دهه قبل بود که تئاتر خیابانی در کشور بخصوص تهران مورد توجه قرار گرفت و با برگزاری همایش‌های چندهزار اجرای سازمان فرهنگی هنری شهرداری و نهادهای دیگر بود که این سیاق از هنر تئاتر بیش از قبل مورد توجه قرار گرفت. در ادامه بود که انجمن‌ها و تشکل‌های مرتبط صنفی و هنری شکل گرفتند. تئاتر محیطی نیز چنین روندی را تا به امروز طی کرده است. اما یکی دیگر از شیوه‌های تئاتر که طی دو سه سال گذشته مورد توجه قرار گرفته نمایش میدانی است. اجرای نمایش‌های میدانی معمولا پروداکشنی بزرگ و پر خرج دارند به همین دلیل معمولا هنرمندان عرصه تئاتر به طور مستقل سراغ این گونه نمایشی نمی‌روند زیرا بضاعت مالی انجام چنین کاری را ندارند. 

به هر روی نمایش میدانی بیش از تئاتری‌های و هنرمندان عرصه نمایش و تلویزیون برای ارگان‌های دولتی گزینه بهتری است. 

آثار میدانی طی چند سال گذشته به طور کم و بیش در مناسبت‌های مختلف طی دوره‌هایی کوتاه و بلند مدت پیش روی مخاطبان قرار گرفته‌اند. «جهان‌بانو» عنوان نمایشی میدانی است که فصل اول آن آبان‌ماه سال گذشته در بوستان ولایت اجرا شد و همچنان در حال اجراست. 

تهیه‌کننده این اثر علی اسماعیلی است و حسن برزا کارگردانی آن را به عهده دارد. 

در خلاصه این اثر که محوریت آن زنان هستند، آمده است: «جهان بانو، جهان بانوان است، بانوان آسمانی، از ازل تا حال. جهان بانو داستانی‌ست نه تنها برای زنان، که درباره‌ی زنان برای شناخت ایشان» 

میثم نیلی (مشاور وزیر ارشاد) که به تماشای «جهان‌بانو» نشسته درباره جزییات این اثر گفت: نمایش میدانی «جهان بانو» اثری جذاب و قابل تامل است و ساختار آن نشان می‌دهد این گونه هنری در کشور ما پیشرفت خوبی داشته است. 

او ادامه داد: نمایش‌های میدانی از جنس هنر ایرانی، شیعی و انقلابی هستند و این گونه تفاوتی محسوس با سایر ژانرهای هنری دارد. از این رو به دست اندرکاران و کسانی که زمینه تولید و رشد نمایش‌های میدانی را فراهم کرده اند، تشکر می‌کنم. 

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به درون مایه «جهان بانو» که درباره نقش زنان در دوره‌های مختلف تاریخی است، بیان کرد: بانوان همواره مسئولیتی عظیم برعهده داشته‌اند و نقش مستقیم آن‌ها در تربیت نسل‌ها هیچ‌گاه کمرنگ نمی‌شود؛ بلکه جدی‌تر هم خواهد شد. زنان عنصر فعال جامعه ما هستند و نقش آن‌ها در حرکت به سمت تمدن عظیم اسلامی مهم‌تر از قبل شده است. 

نیلی در پاسخ به این سوال که کدام یک از بخش‌های نمایش میدانی «جهان بانو» تاثیرگذارتر است، گفت: آن چه از زنان به عنوان الگوهای شاخص تاریخ نشان داده شد، دارای اهمیت است؛ اما بنظرم بخش‌های آخر نمایش که روایت نقش زنان در تاریخ معاصر، مثل انقلاب، دفاع مقدس و کرونا است، برای مخاطب بویژه نسل جوان ملموس و مصداقی‌تر است؛ بنابراین مخاطب به این باور می‌رسد که می‌تواند تبدیل به یک جهان بانو شود. 

«جهان بانو» محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است که با مشارکت اداره کل فرهنگی شهرداری تهران و به همت موسسه سیمای ققنوس هر روز ساعت ۱۹:۳۰ در بوستان ولایت تهران روی صحنه می‌رود. علاقمندان می‌توانند برای تهیه بلیت رایگان به سایت namaticket. ir مراجعه کنند. 

فهرست عوامل نمایش عبارتند از تهیه کننده: علی اسماعیلی، کارگردان: حسن بزرا، جانشین تهیه: امیرحسین طهرانی، مجری طرح: نادر قنبری، طراح نور: عباس رحمانی‌پور، طراح صحنه و دکور: مرتضی پورحیدری، مدیر تولید: داود طامهری، طراح صدا: عرفان حسن زاده، طراح جلوه‌های ویژه میدانی: یاسر یارمحمدی، مجری صدا: علی بیرنگ، مدیر تدارکات: تورج سلیمانی و طراح گریم: هاشم جوری.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز