خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری رئیس سیمافیلم مطرح شد:

«سرزمین مادری» کمال تبریزی به زودی از تلویزیون پخش می‌شود/ پخش «۸۷ متر» عیاری به خارج از تلویزیون واگذار شد/ از همه ظرفیت‌ها برای افزایش مخاطب استفاده می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۹۶۴۴

رئیس مرکز سیما فیلم صبح امروز در اولین نشست خبری خود اظهار داشت: حمله رسانه‌های معاند به تلویزیون و هنرمندان تلویزیون نشان از پربیننده بودن رسانه ملی دارد و ما همچنان از همه ظرفیت‌ها برای افزایش مخاطب استفاده می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی نقویان رئیس مرکز سیمافیلم در ابتدای این نشست اظهار داشت: در بحث هویتی ما ایرانی‌ها هویت ملی، اسلامی و انقلابی داریم که این سه موضوع در کاراکترها و شخصیت‌های نوشته شدن در آثار سیمافیلم مدنظر قرار دارد، در بحث عدالت نیز ما با شکستن انحصار به نیروهای پشت در مانده توجه بیشتر داریم.

وی افزود: در گذشته تلویزیون در چهار باکس شبانه سریال پخش میکرد و عمده این آثار ملودرام‌های تهرانی بودند. ما از این ملودرام‌های تهرانی فاصله گرفتیم و از ژانرهای مختلف، فیلمنامه آماده داریم، در بحث عوامل هم این انحصار شکسته می‌شود و استفاده از ظرفیت شهرهای دیگر هم در نظر هست. یک مرکز جدید به نام سیمرغ تاسیس شده که در زمینه تولید در ژانرهای مختلف مثل سیت‌کام، داکیودرام و گونه‌های جدید بسیار جذاب کمک می‌کند.

رئیس سیمافیلم در ادامه خاطرنشان کرد: ما ۹ سریال «طلاق»، «عاشورا»، «سرزمین مادری»، «نیکان»، «ضد»، «مستوران ۲»، «عصرهای کریسکان»، «نائله» و «سنجرخان» را منتظر آنتن داریم، ۸ سریال «سلمان»، «محرمانه»، «بازپرس»، «مهیار عیار»، «بچه محل»، «هادی»، «رخنه» و «رحیل» را در مرحله تولید دارم و سریال‌های «موسی»، «ترور»، «غریبه»، «تانک‌خورها»، «۲۰کویید»، «پردیسان»، «دروازه بهشت»، «طوبی»، «رویان»، «عفیف»، «گاندو ۳»، «رستگاری»، «مسیر اصلی»، «آقای گرفتار ۳» در مرحله پیش‌تولید هستند.

وی افزود: ۱۵ فیلمنامه «شاهچراغ»، «قول مردونه»، «ماه عسل»، «هنگامه»، «کوه مرا صدا زد»، «بارش تند»، «مقامات انقلاب»، «کوپه شماره ۸»، «دشتستان»، «پریزاد»، «لمندگان»، «رو به موت»، «سبزوار»، «سرباز کوچک امام» و «روزهای لاجوردی» هم در دفتر فیلمنامه در مراحل مختلف قرار دارند.

نقویان در ادامه اظهار داشت: این آثار به طور کل به صورت تفکیک ژانر اینگونه هستند که ۶ اثر دفاع مقدس، ۷ اثر مربوط به تاریخ معاصر و انقلاب، ۹ اثر اجتماعی و سبک زندگی، ۳ اثر امنیتی امنیتی، ۳ اثر مبارزه با فساد، ۷ اثر تاریخی، ۲ سریال درباره مدافع حرم، ۵ سریال طنز و ۳ اثر علمی هستند.

رئیس سیمافیلم درباره پروژه الف ویژه صداوسیما گفت: «سلمان» جزو چند پروژه عظیم در دنیا به حساب می‌آید که بخش خصوصی توان پیش‌بردن این پروژه‌ها را ندارد و حتی شاید صداوسیما هم به تنهایی نتواند چنین پروژه‌هایی را پیش ببرد و به یک عزم ملی نیاز داریم. حدود ۲۰ فیلمنامه الف ویژه داریم که برخی از این عناوین سریال‌های «سعدی»، «پوریای ولی»، «خواجه نصیرالدین طوسی» هستند و برای پیش‌روی به حمایت‌های ویژه‌تری نیاز است.

وی افزود: یک پیشنهاد عملی از سوی صداوسیما به دولت ارائه شده و آن اینکه بودجه‌های فرهنگی در حوزه‌های مختلف در دولت که بسیار هزینه می‌شود در هر وزارتخانه سالانه می‌توان پول یک فیلم و سریال را کنار گذاشت و دست به تولید زد. ترکیه از نظر فرهنگی و قالب هنرمندانی که دارد خیلی از ایران عقب است اما به دلیل توجه ویژه‌ای که دولت به این مسئله دارد تولیداتش را در کل دنیا عرضه می‌شود. امیدواریم دولت در زمینه تولید فیلم و سریال ورود کند.

نقویان خاطرنشان کرد: «سرزمین مادری» به کارگردانی کمال تبریزی به سرعت به آنتن شبکه سه خواهد رسید.

وی درباره وضعیت سریال «۸۷ متر» کیانوش عیاری گفت: درباره «۸۷ متر» قبل از ورود من به سیمافیلم تصمیم‌گیری شده و الان در حال حل مسائل هستیم تا این سریال در خارج از تلویزیون پخش شود و فعلاً در حال بررسی این موضوع هستیم که در چه شرایطی این سریال می‌تواند فروش بهتری داشته باشد.

نقویان در ادامه گفت: سریال بیشترین حجم بودجه صداوسیما را به خود اختصاص میدهد، افزایش و کاهش مخاطب خیلی بستگی به سریال دارد. در دوران تحول سه مرحله طراحی، تولید و پخش تفکیک پیدا کرده و هر چقدر جلوتر میرویم خطوط این جداسازی بیشتر می‌شود. پیشنهاد ساخت برنامه‌های نقد سریال خواهیم داشت که در تلویزیون پخش خواهند شد.

وی افزود: تلویزیون در سریال‌سازی از هیچ جا عقب نیفتاده و سالانه حدود ۳۰ سریال ساخته می‌شود. در این سال‌ها ناظرکیفی در هر سریال حضور داشت اما به مرور به این سمت توجه چندانی نشد و ما دوباره مأموریت‌ها و مسئولیت‌های ناظر کیفی را بررسی و اضافه خواهیم کرد. دغدغه‌ای که ما داریم این است که آنتن را پر کنیم و به ناچار ممکن است فیلمنامه‌های ناآماده برای تولید برود و به همین دلیل ناظر کیفی اهمیت بالایی دارد. .

در ادامه رئیس سیمافیلم از همکاری با بنیاد سینمایی فارابی خبر داد و گفت: ما با مدیریت فارابی تفاهم‌نامه‌ای را امضا میکنیم که اگر آثاری قابلیت دارند اول نسخه سینمایی‌شان ساخته شود و بعد نسخه سریال این آثار به پخش برسد و یک پیشنهاد هم از طرف فارابی مطرح است که فیلم‌های سینمایی را به مینی سریال تبدیل کنیم. به زودی یکی از آثار مورد توجه فارابی به سریال تبدیل خواهد شد.

رئیس سیمافیلم در پایان درباره حواشی ایجاد شده برای صداوسیما به دلیل استفاده از بیلبوردهای شهری برای تبلیغ یک سریال گفت: ما یک شورای تبلیغات در سیما فیلم راه انداختیم تا بتوانیم از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم. اینکه رسانه ملی از یک بیلبورد شهری استفاده کند و بیایند بگویند چون تلویزیون بیننده ندارد حالا از بیلبورد استفاده میکند منطقی نیست. اینکه اینقدر رسانه‌های معاند به تلویزیون و هنرمندهای تلویزیون حمله می‌کنند به این دلیل است که تلویزیون مخاطب دارد. تلویزیون قطعاً مخاطبان بسیاری دارد اما ما برای اینکه مخاطبان را بیشتر کنیم از همه ظرفیت‌های بیرونی هم استفاده میکنیم.

وی در پایان گفت: مدیران سیما در ارتش جلسه مشترک داشتند و ناو ایرانی که دور کره زمین حرکت خواهد کرد اتفاق بزرگی است که قابلیت لازم برای سریال را دارد و اگر نویسندگان طرحی در این مورد دارند از آن استقبال میکنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز