خبرگزاری کار ایران

رهبر انقلاب درباره نمایشگاه کتاب چه گفتند؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۷۹۷۰

رهبر انقلاب روز گذشته با حضور در غرفه انتشارات سوره مهر با مسئولان گفتگو کردند.

به گزارش ایلنا، روز گذشته یکشنبه بیست و چهارم اردیبهشت‌ماه آیت‌الله خامنه‌ای با حضور در غرفه سوره مهر درباره کتاب‌های این نشر با مسئولان گفتگو کردند. 

در روند این دیدار رهبر انقلاب خطاب به مرتضی سرهنگی گفتند: کارهایی که برکات فعالیت شماست را به تدریج می‌بینم. در واقع منشا خاطراتی که چاپ می‌شود شما هستید. سپس رهبر از هدایت الله بهبودی پرسیدند و گفتند سلام مرا به ایشان برسانند. 

در ادامه کتاب سیطره و به جرم خمینی به رهبر معرفی شدند که ایشان درباره تفاوت‌های دو کتاب به جرم خمینی و خاتون و قوماندان که به تازگی تقریظ گرفته است پرسیدند. 

سپس رهبر انقلاب از میزان فروش کتاب یک محسن عزیز پرسش کردند که مسئولان اعلام کردند کتاب به چاپ چهارم رسیده است. هم چنین ایشان خطاب به فائضه غفار حدادی نویسنده یک محسن عزیز گفتند: در این شهید چیزهایی بود که جز یک نویسنده زن نمی‌توانست آن‌ها را بیان کند. 

در ادامه کتاب‌های «طوفان آمد و مرا با خود برد»، «تلخی رهایی» و «پاییز آمد» به ایشان معرفی شد. 

رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از دیدن کتاب «ماموستا» اثر ملاقادر بیان کردند: ملاقادر از قدیم دوست خوب من است. 

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه این بازدید درباره کتاب‌هایی با عنوان «شخصیت‌های مانا» که توسط این انتشارات به چاپ رسیده است، درباره مدت زمان انتشار این کتاب‌ها پرسیدند. مسئولان غرفه در این باره گفتند: هر سال سه الی چهار کار آماده می‌کنیم. 

کتاب «انقلاب نا اندیشیدنی در ایران» اثر چارلز کرزمن از دیگر کتاب‌هایی بود که ایشان درباره آن سوال کردند که این نویسنده یهودی است یا خیر؟ مسئول غرفه در این باره اظهار بی‌اطلاعی کردند و رهبر انقلاب در پاسخ گفتند: معمولا هر آمریکایی که «من» در فامیلی آن باشد اکثراً یهودی هستند. 

رهبر معظم انقلاب اسلامی سپس در برخورد با کتاب‌های «میلاد عرفان پور» نیز با لبخند گفتند: همه این کتاب‌ها برای میلاد است؟ 

در ادامه این بازدید کتاب «خطبه اصغر» نوشته علی محمد مؤدب معرفی شده است. همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد «رمان‌هایی که با موضوع خرمشهر منتشر شده است، سوال کردند و با دقت بیشتری وضعیت رمان را پرسیدند؛ مسئولان غرفه در این باره گفتند عمدتاً کتاب‌های دفاع مقدس مورد استقبال قرار می‌گیرد اما به طور کلی اوضاع رمان نیز خوب است. 

کتاب‌های «ادبیات حماسی» و «سرگذشت استعمار» نیز در این بازدید به رهبر معظم انقلاب اسلامی معرفی شد و رهبری با اشاره به کتاب «سرگذشت استعمار» اعلام کردند: ادبیات کودک مهم است. 

همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی کتاب «جاده جنگ» و استقبال از آن را مورد پرسش قرار داده‌اند و ازفروش آن پرسیدند که در پاسخ مسئولان غرفه گفتند که این رمان نخبگانی است. 

همچنین در مورد سفرنامه‌ها توضیح داده شده است و کتاب «این ترک پارسی‌گو» نیز به ایشان معرفی شد. در پایان ایشان با نویسنده کتاب «استانبولچی» نیز گپ و گفت کردند و از چگونگی نوشتن این کتاب پرسیدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز