خبرگزاری کار ایران

مرجان کشانی:

«پیانو» از تأثیرات جنگ بر زندگی انسان‌ها می‌گوید

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۵۳۶۱

انیمیشن «پیانو» به کارگردانی مرجان کشانی و شهاب شمسی درباره جنگ و تاثیرات مخرب آن بر سرنوشت آدمی صحبت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرجان کشانی، یکی‌از کارگردان‌های انیمیشن «پیانو» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و پویانمایی درباره موضوع این اثر گفت: این انیمیشن درباره مقوله جنگ صحبت می‌کند. این صحبت را پیش می‌کشد که جنگ و تاثیرات آن چگونه می‌توان زندگی انسان‌ها را با بحران روبه‌رو کرده و آن‌ها را از مسیرشان عقب بیندازد.

او ادامه داد: کاراکتر اصلی انیمیشن «پیانو» هم در جنگی درونی با خود است و هم درگیر جنگی می‌شود که در محیط اطرافش رخ می‌دهد. او در تلاش برای پس‌انداز کردن و خریدن یک پیانو است که با وقوع جنگ همه چیز دستخوش تغییر قرار می‌گیرد. اما پس از طی کردن شرایطی سخت و دشوار درنهایت و در پایان قصه با خود با صلحی درونی می‌رسد.

این کارگردان گفت: موضوع جنگ برآمده از دغدغه شخصی خود ما است. زیرا نسل ما در شرایط جنگ تحمیلی بزرگ شده و رشد کرد و باور دارم اگر جنگ به‌ ما تحمیل نمی‌شد، شرایط امروز کشورمان بسیار بهتر از امروز بود. در آن صورت حتی شاید با مشکلات اقتصادی‌ هم دست و پنجه نرم نمی‌کردیم. باید بگویم‌ که در این اثر شهاب شمسی نیز همراه با من کار را کارگردانی کرده و‌ من نیز کارگردان و تهیه‌کننده فیلم هستم.

کشانی درباره تکنیک ساخت انیمیشن «پیانو» گفت: برای ساخت این اثر از تکنیک‌ «استاپ موشن» و به‌ صورت تک‌فریم استفاده کردم. به‌نظرم‌ این تکنیکی سخت اما جذاب است و درون خود جادویی به همراه دارد که به کاراکتر قصه زندگی می‌بخشد. برای طراحی عروسک کار هم سعی کردم تا حد امکان از فضای دیجیتال و پرینت سه‌بعدی دورمانده تا به‌صورت دستی عروسک ساخته شود. برایم مهم بود که جای دست بر عروسک باقی بماند و همه‌چیز طبیعی باشد.

این کارگردان گفت: مرحله انیمیت کردن کار چیزی در حدود ۵ ماه به طول انجامید. اما ساخت عروسک‌ و دکور ۸ ماه از ما زمان گرفت. باید بگویم که در کل به‌صورت متمرکز دو سال برای این پروژه زمان گذاشتیم. متاسفانه کار انیمیشن در ایران به دلیل گرانی هزینه‌ها و کمبود نیروی انسانی همواره با مشکلات و چالش‌هایی روبه‌رو است، اما در حال خاضر مراحل تولید به پایان رسیده و «پیانو» آماده نمایش شده است.

او در پایان درباره همکاری‌اش با مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی گفت: من در سایت فرم درخواست همکاری را پر کرده بودم. با توجه به سابقه‌ای که داشتم و پسندیده شدن فیلم‌نامه‌ام توسط‌ کارگروه، همکاری پذیرفته شده و با مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی شروع به کار کردم. باید بگویم عملکرد مرکز نسبت به دیگر ارگان‌های دولتی متفا‌وت و بهتر است و برای همین همکاری با این ارگان لذت‌بخش می‌شود. در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، همه افراد و همه واحدها دلسوز هستند و از سر علاقه کار می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز