خبرگزاری کار ایران

ادوین خاچیکیان مطرح کرد؛

«بابا سیبیلو» با هزینه شخصی ساخته شد/ بدترین سانس‌ها را به فیلم اختصاص داده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۲۸۰۸

ادوین خاچیکیان با اشاره به اینکه فیلم‌های سینمایی در سانس‌های شبانه با استقبال بهتری مواجه می‌شوند، تأکید کرد: سانس‌های مرده را به فیلم «بابا سیبیلو» اختصاص داده‌اند و هنوز تعداد سانس‌های مناسب برای این فیلم بسیار اندک است.

ادوین خاچیکیان کارگردان فیلم سینمایی «بابا سیبیلو» که این روزها در سینماهای کشور در حال اکران است، پیش‌تر شرایط اکران فیلمش و سانس‌هایی که به آن اختصاص داده شده را در مصاحبه‌ای مورد انتقاد قرار داده و در گفتگو با خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: پس از اعتراضی که به شرایط اکران فیلمم داشتم چند سینما با ما همکاری کردند و سانس‌هایی در زمان مطلوب به «بابا سیبیلو» اختصاص دادند اما همچنان تعداد سانس‌های مناسب برای این فیلم بسیار اندک است و نمی‌تواند تأثیر چندانی بر فروش داشته باشد.

خاچیکیان خاطرنشان کرد: سانس‌های پر رونق سینما مربوط به ساعت ۷ یا ۸ شب به بعد است و ما همچنان منتظر هستیم که چنین سانس‌هایی به فیلم «بابا سیبیلو» اختصاص داده شود چراکه تعداد این سانس‌ها برای این فیلم در حال حاضر بسیار اندک است و قابل مقایسه با دیگر فیلم‌ها نیست. «بابا سیبیلو» در اکثر سینماها در سانس‌های مرده اکران می‌شود.

وی افزود: از طرفی خوشبختانه استقبال کم‌کم بهتر می‌شود؛ به اتفاق آقای احمدی تهیه‌کننده فیلم به سینماها سر می‌زنیم تا شرایط اکران و نظر مخاطبان را از نزدیک شاهد باشیم و باید بگویم اکثر مخاطبانی که از سالن سینما بیرون می‌آیند، فیلم را پسندیده‌اند و در بین آن‌ها مخاطبان بزرگسال هم هستند که «بابا سیبیلو» را دوست داشتند. این اتفاق باعث شده تا مردم دیدن این فیلم را به یکدیگر پیشنهاد دهند و به همین دلیل شاهد افزایش میزان مخاطبان این فیلم هستیم و بنابراین معتقدم که اگر سانس‌های بهتری به ما اختصاص دهند، «بابا سیبیلو» فروش بسیار بهتری خواهد داشت.

این کارگردان تأکید کرد: در چند سال اخیر کمتر فیلمی مورد حمایت تلویزیون قرار گرفته و مثل همه فیلم‌های سینمایی ما هم از پخش تیزر در شبکه‌های تلویزیونی محروم هستیم. علاوه بر آن با وجود اینکه برخی فیلم‌ها در سطح شهر به وسیله بیلبوردها تبلیغ می‌شوند، هیچ بیلبوردی به «بابا سیبیلو» اختصاص داده نشده و هیچ حمایتی در تبلیغات صورت نگرفته است.

خاچیکیان با اشاره به اینکه «بابا سیبیلو» حدود سه سال پیش ساخته شده، گفت: «بابا سیبیلو» به هیچ‌وجه قصه‌ای تاریخ مصرف‌گذشته و کهنه روایت نمی‌کند. پس از تولید این فیلم متأسفانه به دلیل شیوع شدید کرونا سینماها تعطیل شدند و پس از آن با وجود اینکه ما چندین بار برای اکران فیلم‌مان اقدام کردیم به دلیل شلوغ بودن صف اکران نتوانستیم «بابا سیبیلو» را به پرده سینماها برسانیم و در نهایت اکران به زمان حال موکول شد که اگر چه سانس‌های خوبی برای این فیلم در نظر گرفته نشده باید بگویم که استقبال تا حدی قابل قبول است.

این کارگردان با اشاره به اینکه سینمای کودک در وضعیت خوبی قرار ندارد، تصریح کرد: سینمای کودک در کلام بسیار مورد توجه مسئولان سینمایی است و بارها درباره آن صحبت کرده‌اند و به آن بها می‌دهند اما در عمل هنوز هیچ اقدامی برای رشد این گونه سینمایی صورت نگرفته است. به عنوان مثال «بابا سیبیلو» با هزینه شخصی ساخته شده و هیچ ارگانی از آن حمایت نکرده است و حالا که به اکران رسیده هم هیچ حمایتی از این فیلم صورت نمی‌گیرد. اگر قرار است سینمای کودک زنده بماند و روی پای خودش بایستد لازم است که به این گونه مهم سینمایی بها داده شود و در تولید و اکران مورد حمایت قرار بگیرد.

وی افزود: در سال‌های اخیر چند انیمیشن سینمایی تولید شده که اتفاقاً استانداردهای قابل قبولی داشتند و فیلم‌های خوبی بودند اما این را نمی‌توان ملاک قرار داد و کافی دانست. فیلم‌ها و سینمای کودک نیازمند توجه بیشتری است.

خاچیکیان در پاسخ به این پرسش که آیا همچنان فیلم‌های رئال با وجود فیلم‌های انیمیشن می‌توانند نظر مخاطبان کودک و نوجوان را به خود جلب کنند، گفت: یکی از موارد حائز اهمیت برای جذب مخاطب کودک و نوجوان، فانتزی است. فیلمسازان باید به علایق نسل امروز توجه داشته باشد و ما هم در فیلممان علاوه بر اینکه «بابا سیبیلو» یک اثر سینمایی رئال است، فانتزی را فراموش نکرده‌ایم. «بابا سیبیلو» یک فیلم فانتزی کودک است. به نظر من اگر خواسته‌ها و علاقه‌مندی‌های کودکان را بشناسیم می‌توانیم اثری تولید کنیم که مورد توجه قرار بگیرد. لازم است مسئولان به اینگونه آثار اعتماد کرده و شرایط اکران مناسبی فراهم کنند تا ببینیم که برخلاف تصورات فیلم‌های کودک اتفاقاً از پرمخاطب‌ترین آثار سینمایی هستند.

این کارگردان در پایان اظهاراتش گفت: علاقه ندارم خود را در یک ژانر محدود کنم. ساخت فیلم «بابا سیبیلو» برایم بسیار جذاب و لذتبخش بود، ممکن است یک روز دوباره فیلم کودک بسازم اما خود را به این ژانر محدود نمی‌کنم. قطعاً ژانرهای دیگر را هم تجربه خواهم کرد ولی آنچه که بیش از هر چیز برایم مهم است جذابیت‌های سینمایی است و اگر فیلمنامه‌ای حائز چنین ویژگی‌هایی باشد قطعاً از ساخت آن استقبال می‌کنم و اینکه این فیلمنامه در چه ژانری قرار می‌گیرد برایم در اولویت نیست. در حال حاضر به اتفاق یکی دوستانم مشغول نگارش یک فیلمنامه هستم که اتفاقاً ژانر متفاوتی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز