خبرگزاری کار ایران

موزه و اسناد تاریخی قوه قضائیه پایش محیطی شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۰۰۰۷

کارشناسان آسیب‌شناسی و آزمایشگاه اداره کل مرمت و حفاظت معاونت اسناد ملّی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی جمهوری اسلامی ایران در راستای اهداف کلان این سازمان و به منظور حفاظت و نگهداری بهینه از آثار ارزشمند ملّی، مخزن اداره بایگانی، موزه و اسناد تاریخی قوه قضائیه را پس از بازدید، پایش محیطی کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران، کارشناسان آسیب‌شناسی و آزمایشگاه اداره کل مرمت و حفاظت پس از بازبینی و کارشناسی، مخزن اسناد این مجموعه را با متراژی حدود ۱۵۰ متر مربع پایش محیطی کردند. 

در این مخزن نسخه‌های نفیس خطّی و منابع آرشیوی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و قضائی نگهداری می‌شد و در بازدید انجام شده از فضای نگهداری منابع آرشیوی و کتابخانه ای، آلودگی بیولوژیک (قارچ‌ها، باکتری‌ها و حشرات)، پارامترهای محیطی (دما، رطوبت نسبی، نور و میدان مغناطیسی)، میزان اسیدیته (یا قلیایی بودن) مواد کاغذی (pH) و سایر عوامل آسیب رسان مورد ارزیابی قرار گرفت. 

لازم به توضیح است سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران در راستای افزایش تعامل و همکاری با دیگر دستگاه‌های اجرایی کشور، با انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری، خدمات تخصصی آرشیوی ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز