خبرگزاری کار ایران

انتشار مجدد چند کتاب

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۷۱۱۳

گروه ویژه اقدام مالی (FATF) را بهتر بشناسیم، سازمان ملل متحد را بهتر بشناسیم، دیوان بین المللی دادگستری را بهتر بشناسیم، کتاب ۳۶۰ آزمون تقویت هوش، آشنایی با سازمان‌های بین‌المللی به زبان ساده ازجمله کتاب‌هایی هستند که در سال ۱۴۰۱ به چندمین جلد چاپ خود رسیده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، موسسه نشر و تحقیقات ذکر درصدد نشر مجدد تعدادی از کتاب‌های خود برآمده است که از آن جمله می‌توان به «گروه ویژه اقدام مالی (FATF) را بهتر بشناسیم»، «سازمان ملل متحد را بهتر بشناسیم»، «دیوان بین المللی دادگستری را بهتر بشناسیم»، «کتاب ۳۶۰ آزمون تقویت هوش»، «آشنایی با سازمان‌های بین‌المللی به زبان ساده» اشاره کرد. 

گروه ویژه اقدام مالی (FATF) را بهتر بشناسیم

کتاب «گروه ویژه اقدام مالی (FATF) را بهتر بشناسیم» نوشته محمدمهدی سیدناصری از جمله مجموعه حقوق بین‌الملل به زبان ساده است که پس از تعاریف، به دو فصل «چگونگی مبارزه با تامین مالی تروریسم در حقوق بین‌الملل» و «چگونگی مبارزه با تامین مالی تروریسم در حقوق ایران» می‌پردازد. 

این کتاب، تلاش دارد تا با نگاهی متناسب با بررسی تطبیقی مبارزه با تامین مالی تروریسم در حقوق ایران و حقوق بین‌الملل، به این پرسش پاسخ دهد که عضویت جمهوری اسلامی ایران در گروه ویژه اقدام مالی چه پیامدهای منفی و مثبتی را برای آن می‌تواند در پی داشته باشد. 

این کتاب در ۱۹۲ صفحه و با قیمت ۵۹ هزار تومان به چاپ سوم رسیده است. 

سازمان ملل متحد را بهتر بشناسیم

کتاب «سازمان ملل متحد را بهتر بشناسیم» (۹۳ پرسش و پاسخ درباره سازمان ملل متحد به انضمام متن منشور سازمان ملل متحد) توسط محمدمهدی سیدناصری (مدرس دانشگاه) تدوین شده است. 

این کتاب در دو بخش منشور عمده از جمله سازمان ملل متحد که در قالب ۱۹ فصل و اساسنامه دیوان بین‌المللی دادگستری در قالب ۵ فصل تنظیم شده است. ضمن آنکه اعلامیه جهانی حقوق بشر و متن اعلامیه جهانی حقوق بشر نیز ضمیمه کتاب است. 

این کتاب در ۲۵۶ صفحه و با قیمت ۶۹ هزار تومان به چاپ هفتم رسیده است. 

دیوان بین المللی دادگستری را بهتر بشناسیم 

کتاب «دیوان بین المللی دادگستری را بهتر بشناسیم» (۴۸ پرسش و پاسخ درباره دیوان بین‌المللی دادگستری به انضمام متن اساسنامه دیوان بین‌المللی دادگستری) نیز از جمله کتاب‌های نوشته محمدمهدی سید ناصری است. 

دیوان بین المللی دادگستری که یکی از ارکان اصلی سازمان ملل متحد می‌باشد وظیفه‌ی اصلی‌اش حفظ صلح و امنیت بین المللی است و به همین منظور بند یک ماده‌ی اول منشور سازمان ملل متحد فراهم آوردن موجبات حل و فصل اختلافات بین المللی را لازم می‌شمارد. چون بر اساس ماده‌ی ۹۲ منشور سازمان ملل متحد، دیوان رکن قضایی سازمان ملل متحد است. طبیعتا حل و فصل اختلافات از طریق یکی از راه‌های حل و فصل صلح‌آمیز اختلاف (راه حل قضایی) می‌تواند کمک شایانی به حفظ صلح و امنیت بین المللی کند. 

این کتاب در ۱۴۶ صفحه با قیمت ۴۶ هزار تومان به چاپ ششم رسیده است. 

کتاب ۳۶۰ آزمون تقویت هوش

کتاب «۳۶۰ آزمون تقویت هوش» (ادراک، منطق، حساب، زبان، همراه با برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت) اثر جلیس آزوپاردی با ترجمه جواد ثابت نژاد نیز به چاپ پنجم رسیده است. 

کتاب آزمون تقویت هوش - کتابی جامع برای تقویت هوش همراه با برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت بیشتر مردم فقط از ۱۰ درصد مغزشان استفاده می‌کنند. آزمون‌های هوش نقش بسیار مهمی در افزایش توان حرفه‌ای انسان دارند. چنانچه برای امتحان مهمی آماده می‌شوید یا درصدد برآمده‌اید تا از ظرفیت مغزی خود به نحو احسن استفاده کنید. می‌توانید از آزمون‌های تقویت هوش در این کتاب که مبتنی بر چهار مقوله هوشی زیر است بهره‌مند شوید: ادراک (درک فضایی) منطق (استدلال و منطق) حساب (محاسبات اعداد) زبان (تسلط زبانی) سوال‌های این کتاب صرف نظر از میزان تحصیلات و سایر زمینه‌ها به شما کمک می‌کند تا ضریب هوشی و توانایی کاری خود را افزایش دهید. 

این کتاب نیز با قیمت ۸۹ هزار تومان در اختیار مخاطبان است. 

آشنایی با سازمان‌های بین‌المللی به زبان ساده

کتاب «آشنایی با سازمان‌های بین‌المللی به زبان ساده: ۹۳ پرسش و پاسخ درباره تاریخچه، اهداف و ارکان سازمان‌های بین‌المللی» نوشته محمدمهدی سیدناصری منتشر شد. 

اندیشه ایجاد جامعه‌ای آرام در جهان چگونه شکل گرفت؟ ، بودجه سازمان ملل متحد در مقایسه با سایر سازمان‌ها چگونه است؟ ، درباره بودجه سازمان ملل متحد چگونه تصمیم گرفته می‌شود؟، کشورها چگونه برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل ثبت نام می‌کنند؟، جلسات شورای امنیت سازمان ملل متحد به چه صورت برگزار می‌شود؟ و… برخی از پرسش‌های مطرح شده در این کتاب هستند. این کتاب با تقویم مناسبت‌های سازمان ملل متحد به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز