خبرگزاری کار ایران

توسط پژوهشکده مردم‌شناسی صورت گرفت:

طرح پژوهشی فاجعه و روایت در قالب مطالعه مردم‌شناختی زلزله بم و همه‌گیری ویروس کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۱۷۵۷

طرح پژوهشی فاجعه و روایت، در قالب مطالعه مردم‌شناختی زلزله بم و همه‌گیری ویروس کرونا توسط پژوهشکده مردم‌شناسی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری به انجام رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، علیرضا حسن‌زاده، مجری طرح و عضو هیأت علمی پژوهشکده مردم‌شناسی ۷ آبان ۱۴۰۱، با اعلام این خبر گفت: این پژوهش، به بررسی تطبیقی دو رخداد فاجعه‌بار همه‌گیری کووید ۱۹ در سالهای ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ و وقوع زلزله بم در سال ۱۳۸۲ می‌پردازد. 

او تصریح‌کرد: در این پژوهش، از منظر انسان‌شناسی فاجعه به ابعاد گوناگون تأثیر دو رخداد یاد شده بر حوزه‌هایی چون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پرداخته شده است. 

رییس پژوهشکده مردم‌شناسی افزود: حوزه مطالعاتی این پژوهش، مردم‌شناسی فاجعه، مطالعات فاجعه و مدیریت فاجعه بوده و در حوزه فرهنگی کشور ایران به انجام رسیده است. 

مجری طرح پژوهشی فاجعه و روایت اظهارکرد: در این گزارش، تأثیر فاجعه بر ادبیات و هنر و باز تعریف هویت آستانه‌ای مورد بررسی قرار گرفته و مضمون اصلی این تحقیق تأثیر چرخه‌های فاجعه چون زلزله، خشکسالی، سیل، جنگ و… بر فرهنگ و هویت ایرانی است. 

عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری در پایان خاطرنشان‌کرد: این طرح بر محور و ساخت مفهوم زیست – فاجعه ارائه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز