خبرگزاری کار ایران

می‌خواهیم رسانه ملی مرجع مردم باشد/ در مدرسه تلویزیونی ایران تمرکز ما بر روی بازی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۲۰۱

«آیین رونمایی از طرح تحولی مدرسه تلویزیونی ایران» امروز دوشنبه (دوم آبان ماه) در سالن همایش‌های سازمان صداوسیما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیین رونمایی از طرح تحولی مدرسه تلویزیونی ایران با حضور پیمان جبلی رییس صدا و سیما، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش، وحید جلیلی قایم مقام امور فرهنگی رییس صداوسیما، محسن برمهانی معاون سیما، علی بخشی زاده معاون صدا، علی عبدالعالی مدیر شبکه آموزش، سلیم غفوری قائم مقام معاون سیما، هادی خدادی تهیه کننده مدرسه تلویزیونی و جمعی از معلمان و خانواده های شهدا برگزار شد.

محسن برمهانی در این مراسم اظهار داشت: طرح تحولی عملا از اول مهر شروع شده است. این طرح صرفاً یک مدرسه مجازی شبیه‌سازی شده نیست، در تلویزیونی بعد سرگرمی و جذابیت اهمیت بالایی دارد و اگر بخواهیم موضوعی چون آموزش را در قاب تلویزیون بیاوریم، حتماً باید با عنصر سرگرمی همراه باشد. طرح تحولی حرکت به سمت جذابیت و سرگرمی است. اگر مخاطب رسانه افزایش پیدا کند و دانش‌آموزان بیشتری از آن استفاده کنند، ما به عدالت آموزشی دست پیدا کرده‌ایم.

وی با تأکید بر لزوم هم افزایی با بستر تلوبیون و معاونت مجازی خاطرنشان کرد: از عزیزان توقع دارم، متوسطه دوم را هم سریع‌تر اضافه کنند تا ۱۲ پایه را با هم در مدرسه تلویزیونی ایران داشته باشیم.

در ادامه این مراسم علی عبدالعالی طی سخنانی اظهار داشت: در مدرسه تلویزیونی ایران تمرکز ما بر روی بازی است، اگر سر بچه‌ها را سرگرم کنیم محتوای عمیق در ذهنشان جا می‌افتد. در مدرسه تلویزیونی ایران بچه‌ها سرکلاس درس هستند ولی فکر می‌کنند دارند بازی می‌کنند. بخشی از دغدغه عدالت در دوره تحولی صداوسیما با عدالت آموزشی محقق خواهد شد؛ تلفیق نگاه آقایان پیمان جبلی و یوسف نوری به ما در این راستا کمک می‌کند.

پیمان جبلی نیز طی سخنانی اظهار داشت: اولین تجربه تدریس من به 31 سال پیش برمی‌گردد،‌ زمانی که به عنوان معلم عربی تدریس می‌کردم. یک بار جوانی رعنا به من گفت یکی از بهترین کلاس‌ها ما درس عربی بود چرا که با سرگرمی همراه بود. من هم به این دلیل به درس عربی علاقه‌مند شدم که وقتی دانش‌آموز بودم معلم عربی‌مان انسانی خلاق و هنرمند بود و به ما نقشی در تئاتر داد و من هم سعی کردم همان شیوه را برای دانش‌آموزانم استفاده کنم.

وی افزود: دکتر عبدالعالی اوایل تابستان طرح تحولی مدرسه تلویزیونی را ارائه دادند و گفتند سه شبکه و ۲۰۰_۳۰۰ میلیارد پول نیاز است. ایشان سقف آرزوها و اهداف بالایی دارد. از مجلس و دولت می‌خواهیم مجدانه پای کار بیایند. این کار انجام خواهد شد اما در صورت عدم همراهی آن‌ها بازه زمانی بیشتری طول خواهد کشید. ما قصدمان این است که رسانه ملی به جای اصلی‌اش جایی که باید باشد باز گردد. اگر این اتفاق بیفتد هیچ مشکلی از کشور روی زمین نمی‌ماند، می‌خواهیم رسانه ملی مرجع مردم باشد.

یوسف نوری نیز در بخشی از این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: شبکه‌های تلویزیونی در دنیا عمدتاً دولتی هستند و بودجه‌های بسیار خوبی هم دارند اما هیچ‌کدام از آن‌ها کار بزرگی مانند مدرسه تلویزیونی ایران ندارند و کاری که امروز در کشور ما با همراهی ارزشمند سازمان صداوسیما انجام می‌شود، بی‌نظیر است. امروز رویکرد هویتی و عدالت‌محور در طرح تحولی مدرسه تلویزیونی ایران پررنگ است و امکان دسترسی همه دانش‌آموزان را به بهترین محتوا و باکیفیت‌ترین آموزش فراهم می‌سازد.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: دوران کرونا باعث شد که توانایی‌های ما بروز و ظهور داشته باشد و این محدودیت، پویش‌هایی همچون مدرسه تلویزیونی ایران را ایجاد کرد تا بچه‌های ما که در زیست‌بوم جدید موفق و سرافراز و امیدوار باشند و بر‌اساس نیازهای خود به برنامه‌ها و فعالیت‌های ارزشمندی دسترسی داشته باشند.

نوری در ادامه گفت: زمانی که ریاست محترم سازمان صدا‌و‌سیما پیشنهاد ایجاد مدرسه تلویزیونی ایران را به ما ارائه کرد، بلافاصله از آن استقبال کردیم و پذیرفتیم و امروز امیدوارم که بتوانیم این کار را به‌صورت تعاملی پیش ببریم و برای هر کدام از دانش‌آموزان به اقتضای نیازها و استعدادهای آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم؛ یعنی استعدادیابی در این بستر برای ما بسیار اهمیت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز