خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد:

قیدار تبدیل به یکی از قطب‌های بزرگ گردشگری و زیارتی شود/ ورود محموله جدید کاغذ طی روزهای آینده

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۳۳۴۴

وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: باید برنامه‌ریزی‌ها طوری انجام شود که در تولید کاغذ به خودکفایی برسیم.

به گزارش ایلنا، محمد مهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) در ادامه سفرهای استانی خود که به شهرستان خدابنده از توابع استان زنجان سفر کرده، در جشن بزرگ عید قربان مردم شهر قیدار از توابع استان زنجان که در حرم مطهر قیدار نبی علیه‌السلام برگزار شد، گفت: این پیامبر بزرگوار از نسل ابراهیم خلیل الله است و حتماً باید به نسل جوان و مردم بیشتر شناسانده شود و این کار را از طریق برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری آغاز خواهیم کرد. 

اسماعیلی ادامه داد: در هفته‌های آینده موضوع بزرگداشت شیخ اشراق سهروردی را خواهیم داشت و ستادی برای این کار در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده که رویدادهای شهرستانی، استانی، ملی و بین المللی برای آن دیده شده است. با کارهای شروع شده در قیدار، در خصوص بزرگداشت مشاهیر این شهرستان امیدوار هستیم در آینده نزدیک قیدار تبدیل به یکی از قطب‌های بزرگ گردشگری و زیارتی باشد. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گوید: ما در آسیب‌های اجتماعی کار مهمی از سال گذشته در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت متمرکز با همکاری دستگاه‌های دیگر و وزارت کشور شروع کرده‌ایم و معتقد هستیم بخش مهمی از آسیب‌های اجتماعی را با رویکردهای فرهنگی و هنری می‌توانیم درمان کنیم. 

او در خصوص بازدید از مناطق حاشیه‌ای تهران و شهرهای بزرگ گفت: بنای ما این است که در مقابله با آسیب‌های اجتماعی با اتکا به ظرفیت‌های دینی، مذهبی، فرهنگی، هنری بتوانیم گام‌های مهمی برداریم. شاید در خارج از این منطقه، مردم کمتری در کشورمان با این افتخار بزرگ آشنا باشند، ولی باید پس از این این ظرفیت را بیشتر به مردم معرفی کنیم. 

اسماعیلی یادآور شد: در روزهای آینده محموله‌های جدید کاغذ با ارز مناسب که با تلاش و همت رئیس جمهور صورت گرفته وارد شده و مشکل کاغذ در حوزه مطبوعات و بازار نشر در کوتاه مدت حل می‌شود، اما باید در بلند مدت به خودکفایی برسیم. تلاش خواهیم کرد با همکاری تمام نهادهای استانی، از سال‌های آینده مراسمی درشان و منزلت حضرت قیدار نبی (ع) برگزار کنیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز