خبرگزاری کار ایران

سمینار تبیین پروژه توسعه غذای ایرانی برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۹۰۱

سمینار تخصصی تبیین پروژه توسعه غذای ایرانی با هدف دستیابی به نفشه راه توسعه خوراک ملی برای ورود به عرصه بین‌الملل در راستای رونق گردشگری با همکاری بخش خصوصی و دولتی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، سمینار تخصصی تبیین پروژه توسعه غذای ایرانی با حضور سید مصطفی فاطمی فیروزآبادی (مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی) در محل سالن تشریفات اختصاصی فرودگاه مهرآباد برگزار شد و سرفصل‌های روند بهره‌گیری از رویکردهای نوین به منظور طعم‌سازی جهانی برای جذب و استقبال گردشگران خارجی در حوزه گردشگری خوراک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.  

فاطمی با اشاره به اینکه این رویداد چگونه زمینه آشنایی با رایج‌ترین مفهوم صنعت خدمات غذا در دنیا را سبب خواهد شد،  به امکان‌سنجی تطابق و همسان‌سازی غذاهای ایرانی که قابلیت لازم در این مفهوم را دارند و نیز تمرکز بر احصای مباحث ریشه‌ای و تخصصی در بخش گردشگری خوراک تاکید شد.

تمرکز بر ظرفیت‌های متعدد گردشگری خوراک به عنوان محصول نوپای صنعت گردشگری کشور، حفاظت از داشته‌های فرهنگی و تمدنی کشور در پی پرداختن به ظرفیت‌های این حوزه، احیای طعم‌های بین‌المللی در غذاهای ایرانی، تبیین شاخص‌های ارزیابی و پیشرفت پروژه توسعه غذای ایرانی، احیای دستورالعمل غذاهای سنتی ایرانی بر مبنای طعم و مزه ایرانی و نیز دسترسی سریع و مورد پسند شدن خوراک بومی کشور منطبق با علائق بین‌الملل از جمله مباحث مطرح شده در این رویداد بود.

همچنین در این نشست که  مدیران حوزه گردشگری بخش دولتی و خصوصی، کارشناسان و مدیران واحدهای پذیرایی و آشپزان ماهر ایرانی نیز حضور داشتند، از پوستر دومین رویداد سراسری ایران و گردشگری خوراک در سده نو که قرار است یکم مرداد سال جاری در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شود،  رونمایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز