خبرگزاری کار ایران

«ناهید» منتخب جشنواره فیلم زنزیباز آفریقا شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۵۰۸۰

فیلم کوتاه «ناهید» به نویسندگی و کارگردانی صمد علیزاده منتخب بیست و پنجمین جشنواره فیلم زنزیباز Zanzibar International Film Festival) ۲۰۲۲) شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فیلم کوتاه «ناهید» به نویسندگی و کارگردانی صمد علیزاده و به تهیه‌کنندگی رضا نصرتی حبیبی که در سی‌وهفتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران تندیس و جایزه بهترین فیلمنامه کوتاه را از آن خود کرد، در ادامه حضورهای بین‌المللی خود، به بیست و پنجمین جشنواره فیلم زنزیباز راه یافت. 

جشنواره Zanzibar جزء مهمترین جشنواره‌های قاره آفریقا بوده که مدت‌ها به عنوان مرکز ارتباطات و تبادلات فرهنگی شناخته می‌شود. زنزیبار یکی از مقاصد برتری است که سالانه هزاران فیلمساز در آن شرکت می‌کنند و همواره فرصتی است برای فیلمسازان خلاق که فیلم‌های ناب‌شان را در مرکز نمایش بین المللی بگذارند. 

بیست و پنجمین جشنواره فیلم زنزیباز از ۱۸ تا ۲۶ ژوئن مصادف با ۲۸ خرداد تا ۵ تیرماه در شرق آفریقا برگزار خواهد شد. 

گفتنی است غیر از فیلم کوتاه ناهید، ۱۷ فیلم ایرانی در این جشنواره حضور دارند.

لعیا میرنصیری، فیروز عاقلی، شهرزاد شکوریان، مهدی حیدری، پریسا سهرابی، محمد حسین ملائی، بهناز فتاحزاده، سئودا آجزپز، نسرین خرم، مهدی عبداللهی و رقیه‌زاد مهدوی در فیلم کوتاه «ناهید» ایفای نقش داشتند. 

در خلاصه داستان این فیلم کوتاه آمده است: «ناهید برخلاف رسم خانواده، عکس مادر مرده‌اش را روی اعلامیه چاپ کرده است که با برادرش دچار چالش‌هایی می‌شود.» 

فهرست عوامل فیلم کوتاه «ناهید» عبارت است از: نویسنده و کارگردان: صمد علیزاده، مدیر فیلمبرداری: امیر پورحکمت، صدابردار: حسن سلمانی، صداگذار: حسین قورچیان، تدوین و اصلاح‌رنگ: صمد علیزاده، طراح صحنه و لباس: هاله ذرخورد، گریم: بهناز نوری، عکاس: عرفان عبدالله‌پور، مدیرتولید: میلاد بصیر معادن، دستیاران تصویر: حامد راد، فرشاد عیدی، فرهاد عبدی، دستیار گریم: اشکان زینالی، دستیار صحنه: تیمور رمضانزاده، گرافیست: محمد پوریان، مشاور رسانه‌ای: آزاده فضلی، پخش بین‌الملل: لیمو فیلم، تهیه‌کننده: رضا نصرتی حبیبی.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز