خبرگزاری کار ایران

محسن علی‌اکبری مطرح کرد؛

نادر طالب‌زاده از ابتدا دغدغه مبارزه با استکبار و صهیونیسم را در سر داشت

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۴۷۲۳

محسن علی‌اکبری؛ تهیه‌کننده سینما و تلویزیون و از همکاران مرحوم نادر طالب زاده؛ معتقد است که او از همان روزهای آغازین بازگشتش به ایران دغدغه بیان حقایق و مبارزه با صهیونیسم را در سر داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن علی‌اکبری تهیه‌کننده سینما و تلویزیون و از همکاران مرحوم نادر طالب زاده درباره فعالیت‌ها و اهداف این هنرمند و نظریه‌پرداز فقید گفت: به عنوان یک دوست و همکار که چندین سال در خدمت جناب طالب‌زاده بودیم به چشم خودمان دیدیم فردی را که واقعا دغدغه انقلاب و هنر انقلابی در دل داشت و با این اهدف فعالیت‌ها، تلاش‌های تک نفره فراوان و شاگران زیادی را تربیت و به جبهه انقلاب معرفی کرد. 

وی ادامه داد: زمانی که ایشان از خارج از کشور برگشتند به ایران؛ دغدغه ساخت فیلم ضد امپریالیسم در دهه ۶۰ را داشتند و یک فیلمنامه‌ای با عنوان خبرنگار خارجی داشتند که در واقع موقعیت آمریکا و نظام فکری این کشور را به چالش می‌کشید اما در آن زمان ساخت این فیلم به سرانجام نرسید. از همان زمان که ما با ایشان آشنا شدیم مشخص بود که او دغدغه گفتن حقایق و آشکار کردن ماهیت استکبار جهانی و سلطه صهیونیسم در نظم جهانی جدید را دارد به همین دلیل تقریبا با گذشت مدتی خیلی کوتاه همه جذب تفکرات و نگاه اندیش‌ورزانه او شدند. 

این تهیه‌کننده سینما تاکید کرد: نگاه طالب زاده به نوعی در راه‌اندازی جشنواره عمار و شروع به کار آن تجمیع شد و پایه‌گذار جریانی در عرصه فرهنگ و هنر جمهوری اسلامی شد که برکات آن تا مدت‌ها ادامه خواهد داشت. مهمترین ویژگی جشنواره عمار که نادر طالب زاده به همراه وحید جلیلی از بنیانگذاران آن بودند، این بود که نسل جدیدی از فیلمسازان و جوانان مستعد به این عرصه وارد شدند و خودی نشان دادند. 

وی درباره شخصیت و روحیه انقلابی نادر طالب‌زاده نیز تصریح کرد: ایشان تقریبا با دستان خالی و بدون حمایت‌ها و کمک‌های قابل توجه دست به کارهای بزرگی می‌زد و یک تنه اهدافش را جلو می‌برد. در عمار یک جشنواره بزرگ را با کمک مردم آغاز می‌کردند و تا مقصد هم به پایان می‌بردند بدون آنکه یک نهاد رسمی بخواهد قدم پیش بگذارد و حمایت جدی از این حرکت انقلابی انجام دهد. الحمدالله ۱۵ دوره از عمر جشنواره عمار می‌گذرد و به لطف خدا حالا بدون حضور فیزیکی نادر طالب زاده به کار خودش ادامه خواهد داد و به عشق او قوی‌تر هم خواهد شد. 

علی‌اکبری با بیان اینکه طالب‌زاده هیچگاه دست از فعالیت نکشید، عنوان کرد: ایشان از اواخر دهه ۸۰ یک جشنواره ضد صهیونیستی را در بخش جنبی جشنواره فجر مدیریت و هدایت کردند که بسیار حائز اهمیت بود و به یک نوعی گردهمایی علیه این رژیم غاصب بود. فیلمسازان و هنرمندان مختلفی از سراسر دنیا که در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی اثری داشتند در این جشنواره حاضر می‌شدند و کارهای خود را می‌فرستادند. من معتقدم نادر طالب‌زاده در روشنگری علیه آمریکا و اسرائیل کارهایی را انجام داده است که نه تنها به شدت اثرگذار بوده‌اند بلکه بسیاری از آنها در آینده تاثیرات خودش را نشان خواهد داد. 

این تهیه‌کننده با اشاره به تربیت شاگردان ایرانی و غیر ایرانی توسط نادر طالب زاده، افزود: خوشبختانه افراد زیادی در داخل و خارج از کشور با ایشان ارتباط داشتند و به نوعی شاگرد وی محسوب می‌سدند. هر کدام از آنها در حال حاضر خودشان پرچمدار جریان مقاومت هستند و آموخته‌های نادر طالب زاده را به مرحله اجرا می‌گذارند.

وی در پایان درباره احتمال ترور بیولوژیک نادر طالب زاده نیز توضیح داد: به هر حال صهیونیست‌ها لحظه‌ای آرام نمی‌نشینند و تمام تلاش خود را می‌کنند که نیروهای ارزشمند و کارآمد انقلاب اسلامی را از سر راه خود بردارند. در مورد آقای طالب زاده هم می‌شود حدس و گمان‌هایی زد اما من ترجیح می‌دهند در این مسائل ورود نکنم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز