خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه «بر آستین وصال» برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۳۸۸۳

گالری صبا فرهنگستان هنر میزبان نمایشگاه آثار خوشنویسی محمد انشایی با عنوان «بر آستین وصال» خواهد شد.

به گزارش ایلنا، گالری صبا فرهنگستان هنر میزبان نمایشگاه آثار خوشنویسی محمد انشایی با عنوان «بر آستین وصال» خواهد شد. 

در این نمایشگاه که در ساعت ۱۷ روز جمعه ۹ اردیبهشت ماه افتتاح می‌شود، چهل اثر از آثار خط محمد انشایی (خطاط و نوازنده کمانچه) به نمایش درخواهد آمد. این آثار به خط نستعلیق و در قالب‌ها و دانگ‌های متنوع قلم است که محتوای همه آن‌ها از اشعار شیخ اجل سعدی شیراز وام گرفته شده است. 

لازم به ذکر است اثر مرقع فراقنامه سعدی نیز به خط محمد انشایی، برای اولین بار در این نمایشگاه رونمایی خواهد شد. 

محمد انشائی متولد ۱۳۶۲ و دارای مدرک کارشناسی ارشد موسیقی از دانشگاه تهران در آثار، جشنواره‌ها و کنسرت‌های متعدد داخلی و خارجی حضوری فعال داشته است. این هنرمند علاوه بر اجرای موسیقی، در سال ۱۳۹۱ گواهینامه فوق ممتاز خط نستعلیق را از انجمن خوشنویسان ایران دریافت کرد و توانست در سالهای ۹۳ و ۹۴ نمایشگاه‌هایی به صورت انفرادی و براساس اشعار سعدی برگزار کند. 

او درباره‌ی ایده‌ی شکل‌گیری نمایشگاه «بر آستین وصال» و انتشار مرقع فراقنامه سعدی می‌گوید: «مرقع فراقنامه سعدی را در دوران قرنطینه نگاشته‌ام؛ دورانی که همه‌ی افراد جامعه به نوعی از هم دور بودند. چه آن‌ها که عزیزان‌شان را از دست دادند و چه آن‌هایی که به هر دلیلی و به نوعی فراق حاکم بر جامعه را تجربه می‌کردند. این موضوع من را بر آن داشت تا اشعاری از سعدی را با محوریت مفهوم فراق، گرد هم آورم و به نوعی این کلمه را در مرقع تکرار کنم تا از این دوران تلخ به یادگار بماند. اساساً معتقدم یکی از رسالت‌های هنر و ادبیات این است که پذیرش و تحمل سختی‌ها را برای ما آسان‌تر می‌کند. چنانکه وقتی خاطرات و رخدادهای ناگوار با شعر یا هنر درمی‌آمیزند، قابل تحمل‌تر می‌شوند.» 

نمایشگاه «برآستین وصال» از ۱۰ تا ۲۱ اریبهشت ماه در موسسه فرهنگی هنری پژوهشی صبا، نگارخانه استاد محمود فرشچیان به آدرس خیابان ولیعصر، خیابان طالقانی، خیابان شهید برادران مظفر، شماره ۱۲۵ برپا خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز